אובר הודתה: גזלנו בטעות עשרות מיליוני דולרים מנהגים בניו-יורק

הטעות נבעה, לטענת החברה, מחישובי עמלות שגויים, שבכוונתה להחזיר לנהגים ● אלא שבינתיים מתנהלת נגדה תביעה על כך שהיא מקפחת את נהגיה בעיר ומפילה עליהם תשלומי מס שהייתה אמורה לשלם בעצמה

עוד צרה לאובר. צילום אילוסטרציה: BigStock

אובר (Uber) הודתה כי שגתה באופן שבו חישבה את העמלות שלה. הטעות מסתכמת בעשרות מיליוני דולרים, שלמעשה נגזלו מהנהגים שלה בניו-יורק. החברה הבטיחה לתקן את העוול ולפצות את הנהגים עבור כל הרווחים האבודים.

ענקית שיתוף הנסיעות מסרה שנהגה לקחת את חלקה מסכום שכלל את מסי המדינה, ולא מדמי הנסיעה נטו. אם, למשל, נוסע שילם לנהג 20 דולר ושני דולר מהם היו המסים, העמלה של אובר הייתה נגבית באחוזים מתוך 20 הדולרים במקום מ-18 דולר, כפי שהייתה צריכה החברה לעשות. אמנם, מדובר בסכומים קטנים למדי פר נסיעה, אך ההבדל המצטבר הוא עצום.

"אנחנו מחויבים לשלם לכל נהג כל אגורה שאנחנו חייבים לו – בתוספת ריבית – מהר ככל האפשר", אמרה רחל הולט, המנהלת האזורית של אובר בארצות הברית ובקנדה.

האם החברה מפילה את המסים שלה על הנהגים?

אולם, הטיפול של אובר בתשלומי הנוסעים מעלה שאלות לגבי סוגיה משפטית גדולה יותר, שעשויה להיות משמעותית הרבה יותר: לא העמלות הקטנות שחושבו לא נכון, אלא השאלה האם כל סכום המסים של שני הדולרים, כמו במקרה שהודגם, מגיע בצורה לא נכונה ולא חוקית מהארנק של הנהגים.

החוזה של אובר עם הנהגים מאפשר לחברה, כנראה, לנכות מהתעריפים שגובים נהגיה רק את העמלה שלה בגובה 25%, ללא מסים. אלא שבשנה שעברה טענה קבוצת New York Taxi Workers Alliance בתביעה שהגישה שהחברה גורמת לכך שהנהגים שלה נושאים את נטל המס ובכך גונבת משכרם. מסמכים שבדק הניו-יורק טיימס (New York Times) מצביעים גם הם על נוהג שכזה, שייתכן שעלה לנהגים מאות מיליוני דולרים.

בהאירווי דסאי, מנכ"ל הקבוצה, אמר כי מההתחלה בנתה אובר את המודל העסקי שלה מתוך ההנחה שהיא "שונאת מסים", ולכן היא "העבירה אותם לנהגים מזמן". כעת, בתגובה לאישור שסיפקה אובר השבוע על הטעות בחישובי העמלות, פרסמה הקבוצה הצהרה שבה נאמר שאובר לא רק מחשבת בטעות את העמלות שלה אלא שהיא נוטלת באופן בלתי חוקי את מס העסקות מהנהגים.

הסוגיה הזו התעוררה בעקבות הלחץ ההולך וגובר שאיתו מתמודדת אובר על מה שהנהגים טוענים שהוא ירידה בשכר הסופי שלהם – נושא שזכה להבלטה השנה עקב סרטון הווידיאו הוויראלי, שתיעד ויכוח בין נהג החברה למנכ"ל מעורר המחלוקת שלה, טראוויס קלאניק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים