אתר חדש מבקש לעורר מודעות למינים פולשים של בעלי חיים

האתר הוא חלק מקמפיין של רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע ● הנזק הכלכלי העולמי ממינים פולשים עומד על כ-1.4 טריליון דולר בשנה

אחד המינים הפולשים. צילום: דן גוסטפסון

רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע העלו באחרונה אתר חדש שעוסק במינים פולשים. האתר הוא חלק מקמפיין בעלות של עשרות אלפי שקלים ששני הגופים השיקו להעלאת המודעות של מקבלי ההחלטות והציבור לסכנות הטמונות במינים פולשים, כמו גם להשפעתם המזיקה לסביבה ולאדם.

מינים פולשים מוגדרים כאורגניזמים שחרגו מתחום תפוצתם הטבעי, לרוב כתוצאה ממעשי האדם, והתפשטו והתבססו בסביבה החדשה אליה הגיעו. מינים אלה מסבים נזק משמעותי והרסני למערכות אקולוגיות טבעיות ולאדם. בחלק גדול מהמקרים, הם מגיעים כ-"נוסעים סמויים" על סחורות ומטענים שנכנסים למדינה באופן חוקי, למשל בתוך מטען אישי של נוסעים, בסחורות חקלאיות, על חיות מחמד או במים שמשמשים לייצוב אוניות (מי נטל).

האתר כולל מידע נרחב אודות המינים הפולשים לישראל – באילו מינים מדובר, הסכנות הטמונות בהם, מאפייניהם ומה ניתן לעשות, ברמה הציבורית והאישית, כדי למגר את התופעה. בין אותם מינים נמצאים טרמיט העל הפורמוסי, חילזון הבוץ הניו-זילנדי, הנמלה הצהובה המשוגעת ועוד.

על פי הערכות, הנזק הכלכלי העולמי שנגרם מהמינים הפולשים נאמד בכ-1.4 טריליון דולר בשנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים