נחתם הסכם חדש לשיתוף פעולה במו"פ בין ישראל לקוויבק

היקף ההסכם הוא 12 מיליון דולר למשך חמש שנים, והוא מיועד לפרויקטים טכנולוגיים בתחומים כגון IT ותקשורת, שירותים בעיקר בעולמות התוכנה והתחבורה, ובנקאות ופיננסים

שר הכלכלה, אלי כהן, ומושל קוויבק במעמד החתימה על ההסכם. צילום: יח"צ משרד הכלכלה והתעשייה

הסכם שיתוף פעולה ישראלי-קנדי נוסף: שר הכלכלה, אלי כהן, ומושל קוויבק חתמו היום (א') על שיתוף פעולה במו"פ בהיקף של 12 מיליון דולר למשך חמש שנים.

במסגרת ההסכם, משרד הכלכלה יקצה, באמצעות רשות החדשנות, שלושה מיליון דולר במשך חמש שנים לתמיכה בפרויקטי מו"פ משותפים, שיקבלו השקעה זהה מצד החברות הישראליות והקוויבקיות שישתתפו בתוכנית. יוזמה זו תתמוך בעסקים קטנים ובינוניים, חברות גדולות ומוסדות אקדמיים, לטובת קידום שיתוף פעולה טכנולוגי בין ישראל לאזור הקנדי.

התוכנית תממן פרויקטים משותפים במגוון רחב של סקטורים, בהם IT ותקשורת, שירותים בעיקר בעולמות התוכנה והתחבורה, ובנקאות ופיננסים. כן נכללים בו התחומים: ציוד חשמלי וננו-טכנולוגיה; אגרו-טכנולוגיה וניהול מים; טכנולוגיות סביבתיות; ביו-טכנולוגיה, טכנולוגיה רפואית ותעשיית התרופות; תעשיות הכימיה והדלקים; תעשיות החלל והרכב; וטכנולוגיות ימיות.

הכלכלה השנייה בגודלה בקנדה

קוויבק היא הפרובינציה הגדולה ביותר בקנדה, ומהווה 15.5% משטחה. כמו כן, היא הפרובינציה השנייה בגודל האוכלוסייה במדינה, עם 8.1 מיליון תושבים. הערים הגדולות בה הן מונטריאול וקוויבק סיטי ושפתה הרשמית היא צרפתית. קוויבק היא בעלת הכלכלה השנייה בגודלה בקנדה, אחרי אונטריו, ונשענת על אוצרות טבע ועל תעשיות היי-טק בתחומי התעופה והחלל, ה-IT והתקשורת, והביו-טכנולוגיה.

יצוין כי בשנה שעברה נרשמה עלייה של 25% בהיקף הסחר בין ישראל לקנדה, כאשר בייצוא חלה עלייה של 7% ובייבוא – של 55%. בין המדינות קיים הסכם מו"פ תעשייתי, שנחתם ב-1994, במסגרתו הושקעו כספים בכ-90 שותפויות טכנולוגיות. בנוסף, בזמן הקרוב צפוי שדרוג של הסכם הסחר החופשי הקיים בין המדינות.

השר כהן אמר כי "ההסכם שנחתם היום בין קוויבק לישראל הוא אבן דרך חשובה ומשמעותית בחיזוק הקשרים הכלכליים בין הצדדים. הממשלות יבחנו הגדלת התקציבים המיועדים לקידום מו"פ בהמשך".

לדבריו, "קוויבק היא אזור חדשני. אחד המרכיבים המרכזיים בתעשייה הוא פיתוח טכנולוגיות חדישות ומתקדמות, ואנחנו לוקחים חלק בפיתוח זה יחד עם הקנדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים