נטפליקס תפסיק לפעול על מכשירי אנדרואיד שעברו Root

אם "טיפלתם" בסמארטפון שלכם והוא כעת מכשיר מושרש, לא תוכלו ליהנות יותר ממה שיש לענקית הסטרימינג להציע לכם ● שיתוף פעולה של גוגל ונטפליקס הביא לכך שהאחרונה חסמה את היישום לשימוש במכשירים משורשים

נטפליקס

בעלי מכשירי אנדרואיד שעברו תהליך Root לא יוכלו עוד להשתמש באפליקציית נטפליקס (Netflix) בעתיד. תהליך Root הוא מונח שמקורו במערכת ההפעלה Linux, אשר עליה מבוסס האנדרואיד, ולמעשה מצביע על הפיכת המכשיר לבעל הגישות הגבוהות ביותר למערכת.

חברת הסטרימינג האמריקנית הבינלאומית אישרה כי העדכון האחרון שלה לאפליקציה יחסום מכשירים שאינם "מאושרים על ידי גוגל (Google)" או "שונו" מלגשת לשירות הנייד שלה.

נטפליקס לא פירטה מדוע בדיוק החליטה להפסיק לאפשר את שירותיה על מכשירים משורשים (Rooted), אבל העובדה שהגרסה החמישית של היישום שלה נשענת על פתרון ניהול הזכויות הדיגיטלי של גוגל, מספקת מספר סיבות ברורות לשינוי.

אפשר בכל זאת לעקוף את החסימה

כפי שמציין Engadget, מטרת ניהול הזכויות הדיגיטלי, המכונה DRM (ר"ת Digital Rights Management), היא להגן על חברות התקשורת מפני פירטיות; להתקנים משורשים המעניקים למשתמשיהם שליטה על מערכת ההפעלה יש אפשרות גדולה יותר לעקוף את המכשול שהוצב על ידי ה-DRM.

אף על פי שהפעולה של נטפליקס עשויה להיראות כמגיעה מכוונות טובות, היא תשפיע לרעה על משתמשים שהעבירו את המכשירים שלהם תהליך Root, פשוט בכדי לשפר את השליטה ולהתאים אישית את הטלפונים שלהם במקום לעקוף את אמצעי האבטחה.

כדי לבדוק אם המכשיר שלכם מושפע, בדקו את אפליקציית נטפליקס בחנות ה-Google Play ותגלו אם זו עדיין תואמת את הנייד שאתם בעליו. אם לא, אתר Android Police מספק פתרון לעקיפת הורדה ישירה של ה-Netflix APK בכדי לקבל את העדכונים האחרונים למכשיר החסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים