מעוניינים להיכנס לקבוצת פייסבוק? תדרשו למלא שאלון

יוצרי קבוצות יכולים מעתה להציג בפני המבקשים להיכנס לקבוצה דרישה למילוי שאלון קצרצר, בניסיון לסנן טרולים ומטרידים - האם החידוש ייתן להם יותר מדי כוח על חלשים או יאפשר יצירת חרמות וקבוצות בדלניות שיערערו את כוונת צוקרברג להוות בית חם לקהילת העולם?

הרשת החברתית - דבר רע מאוד? אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) החליטה להכניס לשירות שלה תכונה חדשה בעבור קבוצות פרטיות. התכונה – שעליה דווח אתמול (א') על ידי TechCrunch – נמצאת בתוך הגדרות הקבוצה ומאפשרת למנהלי קבוצות לבחור ב"שאל חברים בהמתנה", וליצור עד שלוש שאלות שיוצגו בפני אנשים המבקשים להצטרף לקבוצה. רק אדמינים ומנהלים יכולים לראות את התשובות לשאלות.

נכון לעכשיו מסתמן כי האפשרות מוצעת למנהלי קבוצות פתוחות וסגורות, אבל טרם הגיעה אל מנהלים של קבוצה סודיות, אולי פשוט מפני שיש להניח שמי שמנהל קבוצה סודית כבר מזמין אליה רק חברים שהוא מכיר או בדק מי הם מבעוד מועד.

עד כמה העצמה למנהיגי הקהילה?

מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, רמז לראשונה על שינויים עתידיים בכלים המנהליים של הקבוצה במניפסט בן אלפי מילים ששיתף בפברואר. "כיום הכלים של פייסבוק למנהלי קבוצות הם פשוטים יחסית", הוא כתב והוסיף, "אנו מתכננים לבנות כלים נוספים להעצמת מנהיגי הקהילה, כמו Monis [בוכארי, איש מברלין שמנהל קבוצת תמיכה לפליטים] כדי לנהל ולהגדיל את הקבוצות שלהם כפי רצונם, בדומה למה שעשינו עם דפים". צוקרברג גם אמר בזמנו כי פייסבוק מתכננת "להרחיב קבוצות לתמיכה בקהילות-משנה", דבר המצביע על כך שעוד שינויים נמצאים בעבודות.

כעת, כשפייסבוק הולכת ותופחת לכדי רשת חברתית עם כמעט שני מיליארד משתמשים, היא תצטרך ללא ספק להתמודד עם השלכות לא פשוטות של השפעתה על החברה בכל רחבי העולם – בין אם מדובר על שיתוף של "חדשות מזויפות" שמשפיעות לכאורה על מדינות שבהן מתנהלים מסעות בחירות שתוצאותיהן לא וודאיות (כמו בארה"ב), או שהגורם המשפיע הוא ההפצה של קטעי וידיאו אלימים או מסוכנים באתר שלה, שאותם היא לא תמיד מצליחה לאתר בזמן.

כפי שכמעט כל מי שמשתמש בפייסבוק יודע, כיום הרשת היא גם כלי מוצלח ומלהיב המאפשר חיבור של אנשים ברחבי העולם, וגם אחד שבו מתפרסם תוכן פוגעני בעייתי במיוחד – והקבוצות אינן יוצאות דופן. גם בהן חי ורוחש הדו-קיום המשונה הזה.

השאלונים הם כנראה רק הצעד הראשון בהרחקת חברים לא רצויים מקבלה וכניסה לקבוצות. השאלה הגדולה יותר היא כמה שליטה תאפשר פייסבוק למנהלים לצורך הרחקת גורמים "רעים" מקבוצות, מבלי לקומם עליה את המשתמשים, ותוך שמירה על התחושה הנינוחה והטובה של קהילה – מילה שבה השתמש צוקרברג "רק" 82 פעמים במניפסט שלו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים