יום האם האמריקני: שריל סנדברג קוראת לסייע לאמהות עובדות

היא אולי עשירה מאוד, אבל גם האישה הבכירה ביותר בפייסבוק מכירה את הקושי של גידול לילדים ללא אב ● אתמול (א') היא ניצלה את יום האם לפנייה לממשלת ארצות הברית, בתביעה שתעשה יותר עבור אמהות ונשים עובדות

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק. צילום: ויקיפידה

שריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק (Facebook), קראה לממשלת ארצות הברית לתגמל יותר אמהות עובדות. בדברים שכתבה לרגל יום האם האמריקני, שחל אתמול (א'), היא קראה לשלם להן שכר מינימום גבוה יותר, וכן לפרגן ולממן חופשת לידה או חופשה משפחתית וסיוע בשכירת טיפול לילדים בזמן שהאמהות שלהם עובדות.

כ-40% ממשקי הבית בארצות הברית שכוללים ילדים מסתמכים על האישה כמפרנסת הראשית, כתבה סנדברג בפוסט שפרסמה בפייסבוק. היא הוסיפה וציינה ש-"הגיע הזמן שהמדיניות הציבורית שלנו תתעדכן בנוגע למה שמגיע למשפחות שלנו ובקשר למה שהערכים שלנו מכתיבים".

לסנדברג – אחת הנשים האמריקניות העשירות ביותר, עם שווי נקי שנאמד ב-1.38 מיליארד דולר – יש קול משפיע בעולם העסקים התאגידי של ארצות הברית. הפוסט של סנדברג המצליחנית, שכיהנה כסגנית נשיא בגוגל (Google) ושכיום היא מספר שתיים בפייסבוק, כוון במיוחד ליום האם ולווה בתצלום שלה עם אמה וחמותה ביום חתונתה. בדבריה ציינה יד ימינו של צוקרברג שעל ממשלת ארצות הברית ועל המעסיקים לעשות יותר על מנת לעזור להורים, במיוחד לאמהות חד הוריות שנאבקות בכדי לספק לילדיהן את כלכלתם ורווחתם.

מפריצה קדימה להתמודדות עם מצוקות

מנהלת התפעול הראשית של ענקית הרשת החברתית פרסמה לפני כארבע שנים ספר שנקרא לפרוץ קדימה: נשים, קריירה והרצון להנהיג. בזמנו העבירו עליו נשים רבות ביקורת וטענו שהלך הרוח המתואר בו הולם קהל יעד צר מאוד של מצליחניות שחיות לצד בן זוג תומך ומעצים. עוד נאמר על הספר שהוא מתעלם מנסיבות חייהן של אמהות חד הוריות ומהקושי הרב הגלום בהן.

אבל אז חלה תפנית בעלילה, כשדייב גולדברג, בעלה של סנדברג והמנכ"ל לשעבר של SurveyMonkey, נפטר במפתיע בגיל 47 בלבד כתוצאה מהפרעות בקצב הלב, והותיר אותה אלמנה ואם חד הורית לשניים, שמתמודדת בעצמה עם הטייטל החדש.

בספרה עודדה סנדברג נשים להיות שאפתניות יותר במקום עבודתן ואולם, בעקבות מותו של בעלה, היא כתבה את הספר אופציה ב': התמודדות עם מצוקות, בניית חוסן ומציאת שמחה, שאותו פרסמה השנה.

"לכולנו יש אחריות לסייע לאמהות, כמו גם לאבות, לאזן בין אחריותם בעבודה ובבית", שטחה סנדברג את משנתה בפוסט.

אחת הפעולות החשובות ביותר שהיא מבקשת מהממשל בוושינגטון לאמץ היא לסייע למיליוני משפחות אמריקניות הנושקות לקו העוני באמצעות העלאת שכר המינימום הפדרלי. סנדברג גם כתבה כי ההורים האמריקנים זקוקים לסיוע של המדינה בטיפול בילדיהם. "טיפול בשני ילדים עולה על שכר הדירה השנתי החציוני בכל 50 המדינות. איך ההורים אמורים לעבוד אם אין להם מקום בטוח וזמין כספית להשאיר בו את הילדים שלהם?" היא תהתה.

מדינה מפותחת ללא חופשת לידה

סנדברג קראה להגנות נוספות על אמהות, אבות, הומואים וטרנסג'נדרים, כמו גם על הורים מאמצים המבקשים חופשה מהעבודה בכדי לטפל בילד או בבן משפחה אחר. "אנחנו לא צריכים להסתכן בלאבד את מקום העבודה אם איננו מסוגלים לענות על הצרכים הבסיסיים של המשפחות שלנו", הבהירה. היא ציינה בנוסף כי ארצות הברית היא אחת המדינות המפותחות היחידות שלא מסבסדות כלל חופשה משפחתית או חופשת לידה.

בעוד שבתו והיועצת של דונלד טראמפ, איוונקה טראמפ, הצהירה בפומבי על תמיכתה בהענקת חופשת לידה, אביה לא ביטא עמדה ברורה על הטבות שכאלה, כמו גם על הנושאים האחרים שהעלתה סנדברג בפוסט שלה.

יצוין שסנדברג לא מפנה תמיד את האצבע המאשימה או המדרבנת רק כלפי הממשל, אלא לפעמים גם כלפי המגזר שממנו היא עצמה באה. ביום האם בשנה שעברה פרסמה סנדברג פוסט בפייסבוק שבו תבעה תמיכה גדולה יותר באמהות עובדות או חד-הוריות מטעם התאגידים המעסיקים אותן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים