דיווח: ה-iPhone 8 יעלה לפחות 1,000 דולר

מכשיר הדגל החדשני שמפתחת אפל צפוי להגיע עם תג מחיר גבוה, שיהפוך אותו למכשיר לפלח השוק הבינוני-גבוה בלבד

קרן הון-סיכון חדשה - בתחום האוטומוטיב. אילוסטרציה: Iiievgeniy, BigStock

כבר כעת ברור שה-iPhone 8 של אפל (Apple) יגיע בתוך כמה חודשים עם מספר תכונות מתקדמות ועיצוב חדשני, ככל הנראה במבנה סנדוויץ’ זכוכית. אלא שפרטים חדשים מגלים שהמכשיר הזה לא יהיה משהו שנוכל לקנות בקלות, לפחות לא רבים מאתנו.

סקירה של המכשיר שביצעה סימונה ינקובסקי מגולדמן זאקס (Goldman Sachs), שפרסם ה-Business Insider, מעלה כי המחיר הבסיסי של ה-iPhone 8 בארצות הברית יעמוד על 1,000 דולר (קצת פחות מ-4,000 שקלים). ניתן להסיק מכך – אם כי כמובן לא ודאי – שבארץ הוא עלול לעלות הרבה יותר, בגלל הוצאות הייבוא ותשלומים נוספים.

קפיצה הגיונית במחיר?

הקפיצה בעלות הסמארטפון החדש של אפל אולי נראית מופרזת, אבל היא לא בלתי סבירה, בהתחשב בעיצוב החדש של המכשיר, שכולל תצוגה גדולה יותר ושורה של תכונות חדשות. דגמי ה-iPhone 8 אמורים לכלול אחסון בנפח של 128 ג'יגה-בייט (למכשיר שיעלה 1,000 דולר) או בנפח של 256 ג'יגה-בייט (למכשיר שיעלה 1,099 דולר).

לפי נתון זה, עלות המכשיר הבסיסי של ה-iPhone 8 גבוהה ב-130 דולר ממחירו הגבוה ביותר של המכשיר הכי מתקדם מליין ה-iPhone 7 Plus.

התחקיר של ינובסקי מוצא כי בחירת צג ה-5.8 אינץ' עם תצוגת ה-OLED לבדה תוסיף 35 דולר למחיר הראשוני. עוד יכלול המפרט: מכשיר ללא לחצן דף בית; גוף מכשיר ללא מסגרת, שכולו מסך; חישת תלת מימד (בתוספת של 20 דולר); זיכרון NAND/DRAM טוב יותר ומהיר יותר (בתוספת של בין 16 ל-29 דולר); מעבד A11; ומזהה ביומטרי (Touch ID), שיהיה כנראה חיישן זיהוי מגע המוטבע בתצוגה עצמה.

מכשיר פרימיום אופייני לאפל

בסך הכול, אין מה להזדעזע מהקפיצה במחיר שנראה עם ה-iPhone 8. כפי שאופייני לאפל, הוא יהיה מכשיר פרימיום, המיועד לצרכנים שמוכנים לשלם יותר בכדי לקבל יותר. יתר על כן, נקודת ההתחלה לתמחור ה-iPhone 8 אינה רחוקה כל כך מהמחיר של ה-iPhone 7 Plus – שהפופולריות שלו עולה על מה שאפל צפתה.

ינקובסקי הבהירה שבשלב הנוכחי, דגמי ה-iPhone הגדולים יותר של אפל הופכים לפופולריים יותר ויותר עם כל מהדורה חדשה שיוצאת – מה שאומר שהביקוש לדגמי הפרימיום גדל.

אשר לשני המכשירים האחרים שאפל תשיק השנה, ה-iPhone 7s וה-iPhone 7s Plus, ינובסקי סבורה כי הם יתומחרו ב-649 וב-769 דולר, בהתאמה.

עכשיו נותר לראות האם אפל תצליח באמת לשחרר את המכשיר הצפוי ורב החידושים עד ספטמבר, כמובטח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים