ארגון BSA: ספקיות שירותי ענן מפרות זכויות יוצרים

בעוד שהלקוחות משלמים לספקיות עבור שירותי הענן, חלק מהן לא מדווחות ולא מחזיקות במלוא הרישיונות עבור התוכנות שהן מעמידות לרשותם - כך עולה ממחקר של הארגון, שפועל לצמצם אותה - גם בישראל

הפרת זכויות יוצרים - גם בענן. צילום: AlexLMX, BigStock

הלקוחות שעוברים לענן אמנם משלמים לספקיות השירותים עבור השימוש בתוכנות עסקיות לניהול פעילותם, אולם חלק מהן לא מדווחות ולא מחזיקות במלוא הרישיונות עבור התוכנות שהן מעמידות לרשותם – כך עולה ממחקר שערך באחרונה ארגון BSA. בכך מפרות אותן ספקיות זכויות יוצרים של חברות התוכנה ועוברות על החוק – לפי הארגון, שמבצע פעילויות אכיפה נגד חברות ובתי עסק שמפרים את זכויות היוצרים של חברות תוכנה

עו"ד נעמי אסיא, היועצת המשפטית של BSA בישראל, אמרה כי "התופעה קיימת גם בישראל, והארגון פועל מול ספקיות שירותי מחשוב ענן שלא מסדירות כנדרש את רישיונות התוכנה שלהן, לרבות הגשת תביעות משפטיות". היא ציינה שלפי החוק הישראלי, חברות ועסקים שמפרים זכויות יוצרים של חברות תוכנה עשויים לשלם פיצוי ללא הוכחת נזק בסך של עד 100 אלף שקלים על כל הפרה.

הפעילות מול ספקיות שירותי מחשוב ענן מתקיימת במקביל לקמפיין של ה-BSA, שכולל משלוח מכתבים ופניות טלפוניות לבעלי חברות ועסקים, בהם אלה נקראים לבצע בדיקות רישוי תוכנות ולהסדיר מידית את השימוש בהן. מדובר גם במי שמשתמשים ביישומים המיועדים לשימוש אקדמי בלבד בעוד הם גוף מסחרי, או הממשיכים להשתמש בתוכנות שנועדו לתקופת ניסיון בלבד.

ב-BSA החלו לעקוב ביתר ערנות אחרי ספקיות הענן והמשתמשים בו לאור הגידול במספר המשתמשים בשירותים אלה. לפי תחזיות מורגן סטנלי (Morgan Stanley), ההוצאה העולמית על שירותי ענן תגדל מ-70 מיליארד דולר ב-2012 ליותר מ-141 מיליארד ב-2019. עוד צופה הארגון שמכירות המוצרים מבוססי הענן של חלק מחברות התוכנה יגיעו באותה השנה ל-30% מהכנסותיהן.

עו"ד ערן גלזר ממשרד נעמי אסיא עורכי דין ועורכי פטנטים אמר כי "המגמה בשוק התוכנה השתנתה לחיוב בהקשר של שירותים מבוססי ענן. שירותי ענן נתפסים כבטוחים מבחינת אבטחה והגנת המידע, ותפיסת השירות כאמין בקרב ציבור המשתמשים גוברת. חברות התוכנה מעודדות את השימוש בשירותי ענן על ידי עריכת מנויים לשימוש על פי הצורך והפצתן של התוכנות להורדה חוקית גם באינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים