Windows 10 חוגגת 500 מיליון משתמשים

אבן הדרך הזו הוכרזה בכנס Build 2017 של מיקרוסופט שיצא לדרך אתמול (ד'), והייתה זו רק אחת מההכרזות הרבות והמעניינות שנשמעו מעל הבמה ● שימו עין

Windows 10

מערכת ההפעלה המעודכנת של מיקרוסופט (Microsoft), הלא היא Windows 10, כבר צברה לזכותה יותר מ-500 מיליון משתמשים.

אבן הדרך הזו הוכרזה בכנס Build 2017 של החברה שיצא לדרך אתמול, ומערכת ההפעלה הגיעה אליה כשנתיים לאחר ההשקה, כשמיקרוסופט יכולה גם לרשום לזכותה כ-100 מליון משתמשים חודשיים בערכת התוכנות המשרדיות שלה Office, על שלל גרסאותיה.

הייתה זו רק אחת מההכרזות הרבות שנשמעו מעל הבמה בכנס, כשזכור נערך כשבועיים בלבד לאחר שהחברה הכריזה על מחשב נייד חדש ועל גרסה חדשה של מערכת ההפעלה שלה, Windows 10 S, שמיועדת להשיג לה נתח שוק בתחום החינוך.

אחת ההכרזות המעניינות הייתה על פרויקט של מעבדות מיקרוסופט בשם Presentation Translator. כפי שהשם רומז מדובר בפרויקט שמטפל בתרגום מצגות, והוא מיועד לספק את היכולת לנואמים המשתמשים במצגות המבוססות על Power Point להעביר את ההרצאה שלהם עם כתוביות בשפה שהמשתמש מבין, כלומר תרגום בזמן אמת.

מספר השפות שכבר נתמכות די מוגבל, אבל מי שרוצה יכול להירשם לניסוי כאן.

עוד הכרזה חשובה מיועדת דווקא למפתחי אפליקציות שמשתמשים בסביבת עבודה מקינטושאית כדי לעשות זאת.

לפתח אפליקציות גם לאנדרואיד ול-Windows

מיקרוסופט מציעה להם כעת גרסה מותאמת של Visual Studio שתאפשר להם לפתח אפליקציות גם לאנדרואיד ול-Windows.

החברה הכריזה גם על שורה של כלים עבור מפתחי בסיסי נתונים, כולל Azure Database לשימוש עם MySQL וכן עם PostgresSQL, וזה אומר שניתן יהיה להשתמש בבסיסי הנתונים הללו גם בסביבת Azure, עבר מי שייבחר בכך.

בנוסף הציגה החברה את Cosmos DB, בסיס נתונים חדש של החברה שמיועד גם הוא לעבודה בסביבת Azure, עם מנוע שתומך באופן מובנה במספר מודלים של מידע, וכן מציע API שמאפשרים לגשת בינתיים לבסיסי MongoDB, DocumentDB SQL ועוד כמה אחרים בעתיד הקרוב.

כן הורחב מספר השירותים הקוגניטיביים שמספקת החברה מ-25 ל-29, ושלושה מהחדשים ניתנים להתאמה בידי המשתמש. השירותים החדשים הם שירות ראייה באמצעות מכונה, מנוע מבוסס Bing עם העוצמה של בינה מלאכותית, שירות אינדקס לסרטוני וידיאו וכן מעבדה מקוונת חדשה בה בו ייחשפו בעתיד שירותים ניסיוניים נוספים.

בתחום הצרכני הכריזה מיקרוסופט ש-HP אמורה להשיק בעתיד הקרוב רמקול חכם שמבוסס על Cortana, ובכך היא מצטרפת לסמסונג (Samsung) שהודיעה על רמקול חכם דומה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים