תוצאות ראשונות לסנאפ: אכזבה את המשקיעים

התחרות מול פייסבוק משפיעה לרעה? ההכנסות של החברה שמפעילה את סנאפצ'ט ברבעון הראשון שלאחר הנפקתה היו נמוכות מהצפוי ועמדו על 150 מיליון דולר, ומספר המשתמשים לא ענה על התחזיות וגדל ב-36% בלבד

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

סנאפ (Snap) פרסמה אמש (ד') את התוצאות הראשונות שלה לאחר ההנפקה – ואכזבה את המשקיעים, שצפו להכנסות ולמספר משתמשים גדולים יותר. כמו כן, ההוצאות זינקו בשיעור אסטרונומי של פי 16.5.

הנתונים, שמתייחסים לרבעון הראשון של השנה, מראים שמספר המשתמשים שלה גדל ב-36% ל-166 מיליון, בעוד שהאנליסטים ציפו שהוא יהיה גבוה הרבה יותר. לסנאפ נכונה תחרות קשה עם פייסבוק (Facebook), הבעלים של אינסטגרם (Instagram), שמפעילה בשתי הפלטפורמות פיצ'ר זהה לזה של המתחרה: אפשרות להעלות תמונות וסרטוני וידיאו ש-"נעלמים" אחרי 24 שעות.

בשלושת החודשים הראשונים של השנה הציגה סנאפ הוצאות כלליות של 2.36 מיליארד דולר – 2.22 מיליארד יותר מאשר ברבעון הראשון של 2016. ההכנסות אמנם גדלו, אבל הרבה פחות מאשר ההוצאות: הן עלו ב-110.85 מיליון דולר, פי 3.86, ל-149.65 מיליון. האנליסטים ציפו להכנסות של 158 מיליון דולר.

הגידול בהוצאות נובע בעיקר מהסכומים הניכרים שהחברה הוציאה סביב ההנפקה שלה, שבוצעה בבורסת NYSE ולא בנאסדא"ק, שם מבוצעות ההנפקות של רוב החברות הטכנולוגיות.

כתוצאה מהעליות בהוצאות, ההפסד הנקי של סנאפ גדל פי 21.12 ל-2.21 מיליארד דולר וההפסד למנייה זינק פי 16.5 ועמד על 2.31 דולר.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות האמירו ב-115.58% ל-163.36 מיליון דולר, ההפסד הגולמי פחת ב-62.43% ל-13.71 מיליון וההפסד הגולמי השולי עמד על מינוס 9.16% לעומת מינוס 94.84% ברבעון המקביל אשתקד. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו פי 32.91 ל-2.2 מיליארד דולר וההפסד זינק פי 21.36 ל-2.21 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים