"המהפכה הדיגיטלית תארך שנים; המענה – דו-קיום"

המנמ"ר שרוי במצוקת כוח אדם, ואין לו זמן ויכולת להגיע לשלב הבא במחשוב שייתן לארגונו יתרון עסקי", כך לדברי ארנו צ'יין, סגן נשיא VMware לארגוני אנטרפרייז, אזור EMEA

ארנו צ'יין, סגן נשיא VMware לארגוני אנטרפרייז לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"רבות מדברים על המהפכה הדיגיטלית, אבל המעבר של הארגונים לדיגיטל יארך שנים רבות. עד אז יהיה עליהם להסתגל לפעול בשתי סביבות (Coexistence) מחשוב – זו המסורתית ושל הענן לסוגיו. פה אנו נכנסים לתמונה ומאפשרים למנמ"רים לעשות זאת בצורה המיטבית", אמר ארנו צ'יין, סגן נשיא VMware לארגוני אנטרפרייז, אזור EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה).

צ'יין היה דובר המפתח בכנס בכירים שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במלון הרודס בהרצליה. צ'יין עובד בתעשיית התוכנה 25 שנה, ולפני שש השנים האחרונות שהוא ב-VMware, היה בסאפ (SAP) ובאורקל (Oracle).

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

אתגרי המנמ"ר כיום, אמר צ'יין, "הם רבים ומורכבים. עליו לעסוק בנכסי IT רבים, הוא מבזבז משאבים רבים, של כוח אדם ותקציב – על תחזוקה, הוא שרוי במצוקת כוח אדם, ואין לו זמן ויכולת להגיע לשלב הבא במחשוב, שייתן לארגונו יתרון עסקי".

בנוסף, אמר צ'יין, "הוא נלחם בתופעת 'צל-ה-IT', שהמחלקות בארגון צורכות אפליקציות ושירותים שלא דרכו. ככה נולדים מחדש עמודי המחשוב, האיים הבודדים, המקשים על ניהול ה-IT, מגדילים את התפעול השוטף ומחלישים את המנמ"ר".

המענה לאתגרים, אמר צ'יין, "הוא בניית סביבת ענן פרטי, ש'יתנהג' כציבורי, שיציע את יתרונות הציבורי. אנו מציעים למנמ"רים לבנות ענן פרטי, מתוחכם כמו הציבורי – ממוכן, מודרני ומאובטח".

לצד הענן הפרטי, הסביר צ'יין, "אנו מציעים לארגונים עבודה בשני אופנים, האחד, vCAN – שותפויות שיש לנו עם ספקיות אירוח מקומיות, לטובת אספקה מהירה ופשוטה לניהול שירותי ענן פרטי, והשני – שותפויות שלנו עם יבמ (IBM) ו-AWS בענן הציבורי. כך אנו מסייעים לארגונים לקצר את זמן ההגעה לשוק עם מוצרים ושירותים".

להרחיב הגישה ההיברידית

"אנו מרחיבים את הגישה ההיברידית", אמר צ'יין, "ומאפשרים לארגונים לשים חלק מהמחשוב שלהם בענן הפרטי, חלק בציבורי, ובעיקר, את היכולת לנייד ביניהם עומסים, לטובת שיפור ביצועים וצמצום עלויות. ככה ארגונים מקבלים מכניזם של ענן ציבורי – בזה הפרטי".

"ענן ציבורי מתאים לחברות סטארט-אפ, שלא יכולות ולא רוצות להשקיע בתשתיות. אבל ארגון גדול צריך מחשוב לאורך זמן. כך הוא יכול להחליט אילו אפליקציות ירוצו בענן הפרטי, ואילו בציבורי, עם יכולת לשנות, לנהל ולתזמר אותן – לפי הצורך".

בהתייחסו למתחרות של VMware אמר צ'יין כי "השנים הקרובות יתאפיינו בעולם של שו-תחרות (Coopetition – הלחם המילים cooperative ו-competition). מאז השותפויות שלנו עם אמזון (Amazon) ויבמ הפכנו להיות אסטרטגיים יותר עבור לקוחותינו: הם משקיעים יותר בענן הפרטי שלנו. הם חשבו שהמערכות הישנות ינוהלו בפרטי והחדשות – בציבורי, אבל זה לא קרה. זה לא 'או או' אלא 'וגם'. הם הבינו שהמציאות היא של דו קיום, של חדש וגם ישן – ואנו נותנים להם יתרון מהישן".

ישראל, אמר צ'יין, "תורמת למכירות שלנו יותר מגודלה היחסי. היא מתקדמת טכנולוגית, וארגונים רבים פה כבר החלו את המסע הדיגיטלי. השוק המקומי מונע על ידי רוח חדשנות ורצון לקבלת יתרון עסקי".

"ארגונים נדרשים ל-IT אחד ואחוד", סיכם צ'יין. "מערכי המחשוב שלהם לא יוכלו לתחזק שלוש סביבות ענן שונות – או יותר. מדובר בבזבוז משווע של כוח אדם ייעודי ונפרד לכל סביבת ענן. אנו מציעים סביבות ענן שונות – בענן אחד, עם יכולת לבחור איזו המתאימה ל-מה, ויכולת לשינוי".

"אנו מאמינים שהעולם יהיה היברידי, כי הטרנספורמציה הדיגיטלית לא תקרה בן לילה. מדובר בשינוי ארגוני עמוק, ייקח זמן עד שהארגונים יגיעו למימוש החזון של דטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC".

אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

גשר בין העולם החדש והישן

אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל, אמר כי "אנו מהווים את הגשר בין שני העולמות, ה-IT הישן והחדש, עם יכולת ליהנות מחיסכון כלכלי – עם תועלות טכנולוגיות".

לדבריו, "ארגונים מבינים כי ההליכה לעבר הענן היא לא 'Nice to have' אלא הכרח המציאות. חלקם כבר החלו במסע לעבר הענן, כחלק מהפיכתם לארגון דיגיטלי, והשוק נמצא בעיצומו של התהליך".

הוא סיים באומרו כי "הדרך להאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית החלה עם ה-SDDC, וכעת נדרש להזריק חדשנות. ארגוני אנטרפרייז רבים בקרב לקוחותינו ערכו את השינוי הזה, בכל מגזרי התעשייה – והם מהווים את העדות לחשיבות התפיסה, לפיה התוכנה היא מלכת ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים