מיקרוסופט מכריחה: ב-Windows 10 S – רק Edge ורק בינג!

מערכת ההפעלה החדשה והקלה של הענקית היא מסתבר גם מאוד עקשנית ודרמטית ● ובדומה למתחרתה, ה-Chrome OS - הדפדפן ומנוע החיפוש שלה מוגדרים כברירת מחדל - וזו הגדרה שלא ניתנת לשינוי

או אני - או כלום. Edge

Windows 10 S, מערכת ההפעלה החדשה והקלה של מיקרוסופט (Microsoft), כבר זכתה לכינוי "המתחרה של Chrome OS", מערכת ההפעלה בענן של גוגל (Google).

מיקרוסופט אכן מייעדת את Windows 10 S להפעלת מחשבים שיתחרו במחשבי ה-Chromebook הזולים של גוגל שמיועדים בעיקר לשוק החינוכי, שוק אליו רוצה החברה מרדמונד לפרוץ בחוזקה.

הגדרה שלא ניתנת לשינוי

עכשיו מתברר שיש עוד משהו מאוד דומה בין שתי מערכות ההפעלה הללו. כמו שב-Chrome OS לא ממש אפשרי להתקין דפדפן אחר, כי מערכת ההפעלה בעצם בנויה סביבו , גם ב-Windows 10 S רוצה מיקרוסופט שהמשתמשים ישתמשו בדפדפן החדש שלה Edge, וכמה שיותר. כדי שזה יקרה, הוא מוגדר בברירת מחדל – וזו הגדרה שלא ניתנת לשינוי.

Windows 10 S תומכת בהתקנת יישומים אוניברסליים בלבד, כלומר כאלה שמקורם מ-Windows Store בלבד, ואם איזשהו דפדפן מתחרה יחדור לחנות ניתן יהיה להורידו ולהתקינו, אך לא ניתן יהיה להגדיר אותו לשימוש כברירת מחדל.

לחיצה על קישור, לדוגמה, תפתח את Edge או לשונית חדשה בדפדפן אם הוא כבר פתוח. ניתן יהיה להשתמש בדפדפנים אחרים, אבל רק באופן יזום.

היבט נוסף של ההתנהלות הזו היא שמנוע החיפוש שמוגדר כברירת מחדל הוא בינג (bing), ולא ניתן לשנות זאת ב-Edge ו/או ב-Internet Explorere. בדפדפן אחר אפשר יהיה לעשות זאת, אבל רק במסגרת אותו דפדפן, ולא כברירת מחדל של המערכת כולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים