עיריית הרצליה וסלקום השיקו אקסלרטור בתחום הערים החכמות

הסטארט-אפים שייבחרו להשתתף בתוכנית יתמקדו ביישומים של האינטרנט של הדברים, ובכלל זה בינה מלאכותית בעיר חכמה, Big Data ואבטחת מידע, בערים חכמות

מימין: שירה לביא, מנהלת מרכז הצעירים של עיריית הרצלליה; שלומי אשכנזי, מייסד greenq; יהודה בן עזרא, מנכ"ל העירייה; משה פדלון, ראש העיר; מיה כץ סגנית וממלאת מקום ראש עיריית הרצליה; איריס ארבל גנץ, מנהלת HAC; ועומרי כהן, בוגר האקסלרטור. צילום: יח"צ HAC

עיריית הרצליה וסלקום הודיעו על השקת תוכנית האצה (אקסלרטור) לסטארט-אפים בתחומי האינטרנט של הדברים והתקשורת לערים חכמות. הפעילות תתקיים באמצעות HAC – האקסלרטור העירוני של עיריית הרצליה – ומעבדת החדשנות בתחום האינטרנט של הדברים שייסדה סלקום בשיתוף נוקיה (Nokia) העולמית.

שני הגופים פונים ליזמים המעוניינים לפתח מיזמים למרחב העירוני. הסטארט-אפים שייבחרו להשתתף בתוכנית יתמקדו ביישומים של האינטרנט של הדברים, ובכלל זה בינה מלאכותית, Big Data ואבטחת מידע בערים חכמות. משתתפי התוכנית יקבלו גישה ישירה לבעלי תפקידים בעירייה ולמאגרי נתונים שניתנים לפי החוק. כמו כן, הם ילוו על ידי מנטורים ויקבלו אפשרות לחיבור לאנשי מקצוע מסלקום.

אורכה של התוכנית הוא חמישה חודשים ובסיומה יציגו המשתתפים את הפיתוחים שלהם בפני משקיעים ולקוחות פוטנציאליים.

שמונה חברות בוגרות האקסלרטור מהרצליה כבר פעילות

עיריית הרצליה ייסדה לפני שלוש שנים את האקסלרטור העירוני HAC, שמתמקד בהבאת החדשנות למרחב האורבני. מתוך כ-20 סטארט-אפים שהשתתפו בשלושת המחזורים הקודמים של התוכנית, שמונה חברות בוגרות פועלות בהצלחה בארץ ובחו"ל. המשתתפים במחזורים האחרונים פיתחו, בין היתר, פלטפורמה לאיסוף חכם של אשפה, מערכת לדיווח על מצבי מצוקה ומערכת לומדת למניעת תאונות דרכים.

סלקום פועלת בעולם הערים החכמות והשיקה פרויקטים בתחום עם עיריות נהריה וכפר סבא. במסגרת התוכנית תספק החברה תמיכה של אנשי מקצוע בתחומים שונים ואפשרות לחברות שיבחרו לבצע POC ואף פיילוט במסגרת פעילותה בערים החכמות.

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, אמר כי העיר "תמשיך לקדם יזמות ולאמץ טכנולוגיות חדישות, על מנת לשפר את איכות חיי התושבים ואת יכולות מתן השירותים העירוניים".

יוני חמו, מנהל פיתוח עסקי ואחראי על תחום האינטרנט של הדברים בסלקום, ציין ש-"במסגרת האקסלרטור העירוני נלווה את הסטארט-אפים ונאפשר לפתח במעבדת החדשנות אפליקציות מותאמות לרשת האינטרנט של הדברים".

לפרטים נוספים ולהגשת טופס ההרשמה יש להיכנס לכאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים