כשצוקרברג התארח אצל משפחת מור מאוהיו

המייסד והמנכ"ל של הרשת החברתית הגדולה בעולם הגיע למשפחה במסגרת הסיור שלו במדינות ארצות הברית ● מה הוא הביא לשולחן? ועל מה הם דנו?

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook), הגיע בסוף השבוע לביקור בניוטון פולס שבאוהיו, לארוחה בביתה של משפחה שחבריה התפרסמו כדמוקרטים שהצביעו עבור המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ.

134 אלף משתמשי פייסבוק זיכו אותו בלייקים, לבבות ותגובות רבות על היוזמה ועל הפוסט שהעלה בעקבותיה ובו כתב: "הרגע הגעתי לאוהיו. תודה, דן וליסה מור, על שקיבלתם אותי בביתכם לארוחת ערב נפלאה!"

"הרמנו 'לחיים' ליוזמות שלו", אמר דן, שהבהיר שיין השרדונה האיכותי שהביא המיליארדר לארוחה הוגש בכוסות קריסטל יוקרתיות – מן הסתם הסרוויס החגיגי שהמשפחה שומרת לאירועים חשובים במיוחד.

צוקרברג נמצא כעת בסיור ברחבי ארצות הברית, במטרה לבקר בכל 50 המדינות שהיא מאחדת. ב-3 בינואר הוא פרסם הודעה בדף הפייסבוק שלו, בה הסביר את הסיבה למסע הייחודי שאליו יצא במסגרת ה-"החלטות לשנה החדשה", שנהוגות בארצות הברית ובמדינות אחרות ושהוא הפך לעניין משמעותי עבורו בשנים האחרונות.

Just got into Ohio. Thanks to Dan and Lisa Moore for welcoming me into your home for a wonderful dinner!

Posted by Mark Zuckerberg on Friday, April 28, 2017

 

"מדי שנה אני לוקח על עצמי אתגר אישי ללמוד דברים חדשים ולצמוח מחוץ לעבודתי", הסביר צוקרברג בפוסט. "בשנים האחרונות כבר הספקתי לרוץ 365 מיילים (מייל לכל יום בשנה, שהם בסך הכול 587.5 קילומטרים), בניתי בינה מלאכותית פשוטה עבור הבית שלי, קראתי 25 ספרים ולמדתי מנדרינית. האתגר האישי שלי ל-2017 הוא ביקור ומפגש עם אנשים בכל מדינה בארצות הברית עד סוף השנה. כבר ביליתי זמן רב במדינות רבות, אז אני צריך לנסוע לכ-30 מדינות השנה בכדי להשלים את האתגר הזה. אחרי שנה סואנת, התקווה שלי לאתגר הזה היא לצאת ולדבר עם עוד אנשים על הדרך שבה הם חיים, עובדים וחושבים על העתיד".

מור אמר כי צוקרברג רצה לבקר במקום בגלל תשומת הלב הפוליטית שקיבל במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות, בשל היותה של אוהיו מדינה מתנדנדת. בני משפחת מור הדמוקרטים, שלמרות זאת הצביעו עבור המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ, זכו לתשומת לב בתקשורת המקומית.

לסברתו של מור, צוקרברג שמע בסופו של דבר על המשפחה ולכן החליט לחפש אותה בכדי שיוכל לדון עם חבריה על ההחלטה שניצבת מאחורי ההצבעה שלהם, ללמוד יותר על חייהם באזור ולנסות להבין אותם יותר. למרות זאת, לדבריו, השיחה לא התמקדה רק בפוליטיקה, אלא הם דנו גם במאמצים הפילנתרופיים האחרונים של צוקרברג. ליסה דיברה על חינוך ובנו של דן דיבר על מרכז החלומות של עמק המאוניינג (Mahoning Valley Dream Center) – יוזמה המוקדשת לאיחוד חברתי ולבניית קהילה עבור אנשים בודדים.

עד הרגע האחרון: בני המשפחה לא ידעו מיהו האורח המיוחד

לדברי המארח, צוקרברג הגיע לארוחת הערב בשעה 18:00. עם זאת, הוא הסביר שמשפחתו לא ידעה עד לשעה 17:45 שמי שעומד להתארח לשולחן יום השישי שלה הוא מנכ"ל פייסבוק בכבודו ובעצמו.

בשבוע שעבר התקשר בחור מקומי המחובר לצוקרברג אל מור ורק שאל אותו האם ירצה לקבל אורח מיוחד לארוחת הערב. "אנשי הצוות שלו אמרו: 'אנחנו עובדים עבור פילנתרופ עשיר מאוד מקליפורניה' וש-90% מהאמריקנים משתמשים במוצר שלו'", סיפר המארח על השתלשלות האירועים.

איך הם מסכמים? "ככל שהוא דיבר יותר, כך חיבבתי אותו יותר וזכיתי בהשראה ממנו", אמר דן.

צוקרברג לא הסתפק בביקור אצל משפחת מור. מוקדם יותר באותו היום הוא שוחח עם סטודנטים מוסלמים באוניברסיטת מישיגן-דירבורן וסיפר שרובם מהגרים ששטחו באוזניו את חוויותיהם באזורי מלחמה אלימים. המיליארדר הצעיר גם עצר מחוץ לדטרויט, במפעל פורד רוז', ולאחר מכן ביקר במכללת Eastern Gateway Community, וגם שם נפגש עם סטודנטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים