בית משפט בהודו: מפיצי פייק ניוז עלולים להישלח למאסר

שופט במדינה נתן צו המורה למנהלי קבוצות בווטסאפ ובפייסבוק למחוק מפיצי ידיעות כוזבות, ולא - תיפתח נגדם חקירה פלילית

בריטניה ממשיכה במלחמתה בפייק ניוז. אילוסטרציה: BigStock

הפצת ידיעות כוזבות (פייק ניוז) באמצעות ווטסאפ (WhatsApp) או פייסבוק (Facebook) בהודו עלולה להוביל לעונש מאסר. זאת, בעקבות פסיקה של שופט מקומי, שקבע שכל מידע כוזב או מטעה מבחינה עובדתית שמופץ בקבוצות ברשתות חברתיות עלול להוביל לחקירה פלילית נגד מנהל הקבוצה.

השופט נתן את הצו במטרה לרסן הפצה של פייק ניוז – נושא הנדון בכותרות בשנה האחרונה, בעיקר לאחר טענות שדונאלד טראמפ זכה בזכות ידיעות מעין אלה בבחירות לנשיאות ארצות הברית. מומחים גם מזהירים את המצביעים הצרפתים, שהולכים היום (א') לקלפיות, מפני הפצה של מידע כוזב באמצעות חשבונות בוטים.

הצו שניתן בהודו מחייב את מנהלי הקבוצות להסיר מהן חברים שאחראים לפוסטים כוזבים ופוגעניים, וקובע שאם ייכשלו בכך – יינקטו נגדם צעדים.

בהודו רשומים 200 מיליון גולשי פייסבוק. באחרונה מנסה החברה להילחם בתופעת הפייק ניוז באמצעות כמה כלים טכנולוגיים, כמו סימון פוסטים החשודים כמכילים קישורים לחדשות מזויפות. פייסבוק אף מאפשרת לגולשים לסמן תוכן שנראה להם חשוד ונעזרת במאמתי תכנים מצד שלישי כדי ליצור מאגרים של תוכן אמין, שניתן לסמוך עליו. בשבוע שעבר הודיעה הרשת החברתית כי היא מחקה כ-30 אלף חשבונות החשודים בהפצת חדשות מזויפות בכל הנוגע לבחירות בצרפת, וכי היא מתכננת להמשיך להדק את הפיקוח על הפצת התכנים.

גם גוגל (Google) הכריזה על תכונה במנוע החיפוש שלה שמנסה להילחם בתופעה, בשם Fact check.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים