אתר מזון וציוד לחיות נמכר בעסקת ה-e-Commerce הגדולה בעולם

Chewy.com, שחווה מאז השקתו ב-2011 את אחת הצמיחות הגדולות בתחום ה-e-Commerce, נרכש על ידי PetSmart תמורת 3.35 מיליארד דולר

מעניין מה אומרים על כך בעלי החיים. צילום אילוסטרציה: BigStock

העסקה הגדולה בעולם, לפחות על פי הדיווחים, לרכישת אתר מסחר אונליין מתבצעת בלי השתתפות של אחד מאתרי ה-e-Commerce הכלליים הענקיים, אלא דווקא בתחום נישתי – בעלי החיים. PetSmart, אחת הספקיות הבולטות בתחום, הודיעה על רכישת האתר Chewy.com תמורת 3.35 מיליארד דולר. במסגרת העסקה תהיה הנרכשת חברה בת עצמאית של הרוכשת.

פרטי הרכישה לא נמסרו ומבוססים על מידע שמסרו מספר מקורות המקורבים לה לאמצעי תקשורת שונים בארצות הברית. היא גדולה ב-50 מיליון דולר מהעסקה שבה רכשה וולמארט (WalMart) את אתר Jet.com.

Chewy מתפעלת אתר שמציע למכירה מוצרים שונים, ובפרט מזון, עבור חיות המחמד. הוא נוסד ב-2011 על ידי ריאן כהן ומייקל "בלייק" דיי, וחווה מאז צמיחה מתמשכת, אחת הבולטות בתחום ה-e-Commerce. ההכנסות של החברה בשנה שעברה עמדו על קרוב ל-900 מיליון דולר, אולם היא עדיין לא הגיעה לרווחיות. עם זאת, צפי ההכנסות שלה לשנה הנוכחית עומד על קרוב לשני מיליארד דולר. מדובר בזינוק של פי שניים לעומת אשתקד ושל קרוב לפי 7,600% בשש שנים בלבד.

יצוין כי Chewy גייסה עד כה 236 מיליון דולר והועלתה כמועמדת להנפקה השנה או בשנה הבאה. המשמעות של הרכישה היא שההנפקה לא תצא לפועל.

לדברי כהן, המשמש כמנכ"ל Chewy וימשיך לנהל אותה גם לאחר השלמת העסקה, "מאז ייסוד החברה, אנחנו מחויבים להבין ולרצות את הצרכים של הלקוחות שלנו, שדורשים את הרמה הגבוהה ביותר של מוצרים לבעלי חיים ושל שירות. השילוב בין הניסיון שלנו בעולם המסחר אונליין לבין התשתית וההצעות של PetSmart יסייע לנו לעשות זאת אף יותר".

מייקל מאסי, נשיא ומנכ"ל PetSmart, אמר כי "המודל והתרבות של Chewy, שמבוססים על מגע רב עם לקוחות ומתמקדים באהבת בעלי החיים, הם ההשלמה המתאימה למה שאנחנו מציעים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים