אקספון תהפוך למפעילת הסלולר השישית בשוק הישראלי

"הסכם שיתוף הרשתות של שלוש חברות המקימות רשת דור רביעי תאפשר למדינת ישראל ליהנות מהשירותים הטובים והמתקדמים ביותר בעולם", כך אמר חזי בצלאל, הבעלים של אקספון

חזי בצלאל, הבעלים של 018-אקספון. צילום: מתוך ויקיפדיה

בעוד כמה חודשים תצטרף למפעילות הסלולר בישראל גם אקספון, שבבעלות חזי בצלאל, לאחר שמשרד התקשורת חתם היום (ה') על הסכם הענקת רישיון לחברה. בכך תהפוך אקספון למפעילה השישית בשוק הישראלי.

ההערכה היא כי אקספון תחל בקרוב להתחבר לכל המפעילות ולאחר מכן תשיק את שירותיה.

"אני שמח להעניק במסגרת תפקידי את הרישיונות הראשונים לאספקת שירותי סלולר מתקדמים", אמר מ"מ שר התקשורת, צחי הנגבי.

"שוק התקשורת הוא שוק דינאמי ביותר, והתחרות בסלולר ממשיכה בעוצמה. כעת ולראשונה בעולם, יהיו בישראל שישה שחקני סלולר בעלי רשתות. חברות חדשות מצטרפות ומקדמות שיתוף פעולה ביניהן – במסגרת שיתוף הרשתות, באופן שמקדם התייעלות והשקעות בתשתית".

סמן ימני של תחרות בענף

"ריבוי שחקנים, מבטיח שכולם יתאמצו כל הזמן להתחדש והצרכן ירוויח מכך. עם הענקת הרישיונות החדשים ולאור שינויי הבעלות, אנו מקווים כי השוק יחל להתייצב ולהתחזק. אנחנו מצפים מחזי בצלאל ויעקב נדבורני (מנכ"ל אקספון, נ"א) לפעול ברוח הפעילות של אקספון בתחום השיחות הבינלאומיות ולהיות סמן ימני של תחרות בענף".

עוד הוסיף הנגבי, כי "הסלולר הופך להיות הפלטפורמה המרכזית שבה הלקוחות – בעיקר הצעירים – יצרכו תוכן, וזאת במגמת גידול גוברת. בשנתיים שלוש הקרובות, חברות הסלולר אמורות להוביל את קליטת הדור החמישי בישראל, מהלך שיביא למהפכה טכנולוגית של ממש. לשם כך, ישראל צריכה חברות יציבות, שיודעות לפעול בשוק תחרותי, גם בגזרת החדשנות ובקידום טכנולוגי".

להצטיין באמינות, בשקיפות ובטכנולוגיה

לדברי בצלאל, התהליך עד לקבלת הרישיון היה ארוך, ולדבריו, "התהליך המורכב שיזם משרד התקשורת מבטיח תחרות בת קיימא שלא מתבססת על לקוח אחד, ומצד שני הסכם שיתוף הרשתות של שלוש חברות המקימות רשת דור רביעי תאפשר למדינת ישראל ליהנות מהשירותים הטובים והמתקדמים ביותר בעולם".

בצלאל מודע היטב לקשיים שבפניהם תעמוד אקספון כחברה המצטרפת לשוק תחרותי עם חמישה מפעילים, ואמר כי החברה מבוססת על השקעות מהון עצמי, ו-"ואנחנו לא חייבים לאף אחד אגורה אחת", מה שמאפשר לחברה חופש וגמישות. מנגד – ציין בצלאל, כי כדי להצליח החברה חייבת להצטיין באמינות, בשקיפות ובטכנולוגיה.

בתוך כך, נחתם גם הסכם שיתוף הרשתות בין אקספון, גולן טלקום וסלקום, ומשרד התקשורת הרחיב את רישיונה של גולן טלקום באופן שיאפשר לה לספק שירותי דור 4 על גבי רשת הרדיו המשותפת, זאת לאחר שאושרה העברת אמצעי השליטה לאלקטרה, ואושר הסכם השיתוף עם סלקום בדור 3 וההסכם המשולש עם אקספון וסלקום בדור 4 ואילך.

לדברי גיל שרון, היו"ר של גולן, החברה משרתת 900 אלף מינויים ובזכות בעלותה של אלקטרה, שהיא מהחזקות במשק הישראלי, מובטח המשך חוסנה של גולן לעוד שנים רבות. שרון ציין גם, כי "גולן תהיה החברה המשתלמת ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים