Airbnb סילקה משכיר מהשירות בגלל גזענות

החברה הודיעה לו שהוא לא מורשה להציע עוד את המקום שלו דרכה, לאחר שביטל הזמנה של משכירה על רקע היותה אסיאתית ● לא שינתה לו העובדה שהיא נותרה בלי מקום לינה כשבחוץ מתחוללת סופת שלגים

מנכ"לי ההיי-טק קוראים לעצור את הגזענות. אילוסטרציה: StancuC, Bigstock

Airbnb החליטה שלא לאפשר לגבר מקליפורניה להשכיר יותר את הנדל"ן שלו במסגרת השירות, לאחר שנחשף כי ביטל הזמנה ברגע האחרון, עקב מוצאה של האורחת העתידית שלו. לפי הדיווח, הוא אף התבטא נגדה בביטויים גזעניים חריפים.

בדיווח, שפורסם בראשונה בתחנת הטלוויזיה NBC 4 מלוס אנג'לס, נמסר שדיין סו, סטודנטית למשפטים בת 25 שלומדת באוניברסיטת קליפורניה בעיר, העלתה בשבוע שעבר צילומי מסך לדף הפייסבוק (Facebook) שלה, שבהם נחשפה סדרת התכתבויות שערכה עם האיש. עולה ממנה שהוא סירב להשכיר לה את החדר שהזמינה רק מכיוון שהיא אסיאתית.

באופן לא פחות ממדהים כתב המקום המארח לסו: "לא הייתי משכיר לך גם אם היית האדם האחרון עלי אדמות", ואז הוסיף – "מילה אחת אומרת הכול: אסיאתית". כעת מסתבר שגם ל-Airbnb הספיקה המילה האחת הזו בדיוק כדי לסלק את אותו משכיר משירותיה.

הכול התחיל כשסו וארוסה הזמינו בקתה בהרים, על גדות אגם Big Bear שבקליפורניה. הם עשו זאת כחודש לפני הנסיעה המתוכננת שלהם, שהייתה אמורה להיות בפברואר. אחרי ההזמנה שלחה סו הודעת SMS למשכיר ושאלה אם הם יכולים להוסיף שני חברים ושני גורי כלבים להזמנה. המשכיר השיב שהשינויים מתקבלים, כך סיפרה סו לוושינגטון פוסט (Washington Post).

נשארו תקועים בשלג בלי מקום לינה

החבורה הגיעה לאזור הנופש ב-17 בפברואר, בדיוק ביום שבו סופת שלג גדולה השתוללה בסביבה. כשהיו במרחק דקות ספורות מהבקתה, כך סיפרה סו לפוסט, היא שלחה למשכיר הודעה שהקבוצה קרובה ושאלה איך הם צריכים לשלם בעבור האורחים הנוספים. זה היה בדיוק העיתוי ה-"מושלם" שבו החל המארח "פולט גזענות", כך כתבה סו בפוסט הפייסבוק שלה.

"קדימה, בשביל זה יש לנו את טראמפ. אני לא אתן למדינה הזאת להיות כזו שזרים יכתיבו לה מה לעשות", כתב המארח, על פי צילומי המסך. או אז הוא ביטל את ההזמנה והשאיר את החבורה תקועה באמצע סופת השלגים, ללא מקום הלינה המתוכנן.

צוות של רשת KTLA 5 News מלוס אנג'לס, שבו נתקלו סו וחבריה במקרה, ערך עם סו ראיון ראשון ממש במקום, בלב ההרים, בזמן סופת השלגים. "אני אזרחית אמריקנית, זה הבית שלי", אמרה סו בסרטון של הרשת, שבו היא מצולמת בוכייה. "זה דוקר. זה דוקר שאחרי שאני חיה בארצות הברית יותר מ-23 שנים, זה מה שקורה".

החברה פיצתה והסירה את המשכיר

בתגובה לפוסט הפייסבוק המקורי של סו הציעה Airbnb לחבורה מיד החזר מלא ואף פיצוי בדמות מלון אחר. כעת, לנוכח הפרסומים מסוף השבוע, אישר דובר החברה את העובדה שהמשכיר הגזען הוחרם מהשירות. הוא אמר לאתר פורצ'ן (Fortune) שהמשכיר הוסר לצמיתות מהפלטפורמה מכיוון ש-"ההתנהגות שלו היא נתעבת ובלתי מתקבלת על הדעת". הדובר ציין ש-"עבדנו כדי לספק לאורחת את התמיכה המלאה שלנו ובהתאם למדיניות שלנו נגד אפליה – המשכיר הזה הוסר לצמיתות מפלטפורמת Airbnb".

החברה לא הגיבה לשאלות של המדיה האמריקנית מתי בדיוק הוחרם המשכיר, האם הייתה לו היסטוריה של תלונות אחרות וכמה זמן הוא היה פעיל בחברה בהשכרת הבקתה לפני האירוע מפברואר. Airbnb אף סירבה לאשר את שם המשכיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים