תובע 10 מיליארד דולר מגוגל: הסירה מודעה ל"תרופה אלוהית מדבש נגד סרטן"

שג'יאר עביד, מהנדס בכיר לשעבר ביבמ תבע את ענקית הרשת, בטענה כי דיכאה את חופש הדיבור והדת שלו

בית הדין לנס: למרות טענותייך, ההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי החברה. צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

שג'אר עביד, מהנדס בכיר לשעבר ביבמ (IBM), הגיש תביעה נגד גוגל (Google) בה הוא טוען כי ענקית הפרסום המקוון דיכאה את חופש הדיבור והדת שלו.

עביד, כיום "קצין החזון הראשי" ב-Nubius Technologies, טוען כי פיתח "תרופה אלוהית נגד סרטן", המורכבת רק מדבש ומעשבי תיבול. גוגל, לדבריו, לא אפשרה לו לפרסם את המוצר ב-AdWords.

עביד תבע מגוגל פיצויים בסך 10 מיליארד דולר. לטענתו, ענקית החיפוש הפרה את התיקון הראשון בחוקה האמריקנית, על זכותו לחירות הדיבור ולחופש הדת. התביעה היא בשל "אובדן הכנסות מעסקים, כאב וסבל". זאת, כי הוא רוצה שכאשר אנשים יחפשו תרופה לסרטן – הם יוכלו לפנות אליו, לאחר שיראו את הפרסומות בגוגל.

עוד ביקש עביד מבית המשפט לבטל את החיוב בסך 88 דולר שגוגל עשתה לו, עבור המודעות שפורסמו לפני ביטול חשבון הפרסום שלו אצלה. הוא תובע גם שגוגל תשלם את הוצאות בית המשפט שלו, מה שאמור להיות סכום מינימלי, שכן עביד מייצג את עצמו במשפט.

בתביעה שהגיש לבית המשפט המחוזי בגרינסבורו שבצפון קרוליינה, טען עביד כי עזב את עבודתו ביבמ כדי "לעבוד על מציאת פתרון לבעיית הסרטן". כדי לחזק את טענותיו, עביד ציין שהוא בנו של פרופסור לכימיה, בנוסף להיותו חוקר עצמאי, ממציא ויזם.

תבלין אקזוטי, סוד הפרעונים

עביד ציין כי מכוני הבריאות הלאומיים לא ייתנו לו הזדמנות לאמת את טענותיו (לתקפות של התרופה), כיוון ש"הנהלים רפי השכל" שלהם קובעים שבמוצרים צריך להיות רק כימיקל מטוהר אחד. לכן, המכונים הללו הם "מעוז של טיפשות מדעית של המדינה", שכן דבש מכיל יותר מ-50 תרכובות טבעיות.

עביד הצליח להריץ את המודעות שלו בגוגל במשך כשבוע, של דבש המכיל "תבלין אקזוטי, סוד הפרעונים" – כנראה זרעי כמון שחור – או "עשב נדיר שהוא נשמתה של קשמיר". אבל התוצאות היו מאכזבות: עבור תשלום של 50 דולרים, הוא קיבל 500 כניסות מבקרים לאתר האינטרנט שלו, חמש הודעות דוא"ל, אולם לא הצליח למכור ולו מוצר אחד.

הדבר לא לגמרי מפתיע, שכן מחירה של צנצנת דבש אחת שלו עומד על 47 דולר, פי שבעה יותר מהמחיר הקמעונאי הממוצע של קילו דבש בארצות הברית.

גוגל טרם הגיבה לתביעה.

נציבות המסחר הפדרלית, ה-FTC, נקטה פעמים רבות פעולות משפטיות כנגד חברות שמכרו תרופות לא מוכחות לריפוי סרטן. באתר האינטרנט של הנציבות נכתב על מוצרים המשווקים כתרופות פלא: "צריך להיות סקפטי: ברוב המקרים המוצרים הללו הן הונאות, וכאשר אתה נלחם בסרטן, הדבר האחרון שאתה צריך, זה ליפול קורבן לתרמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים