הרגולטור האוסטרלי תובע את אפל בטענה לנעילת מכשיריה

על פי הרשות לצרכנות האוסטרלית, אפל החליטה לנעול מכשירים באמצעות עדכון תוכנה שנדחף אליהם - במקרים בהם תוקן המסך שלהם במעבדה שאינה שייכת חברה

מי יחזיר את אספקת החמצן? אילוסטרציה: אימג'בנק

אפל (Apple) עומדת בפני תביעה ייצוגית חדשה שתתנהל הפעם באוסטרליה.

הרשות לצרכנות המקומית החליטה להגיש תביעה ייצוגית. נושא התביעה הוא הטענה של הרשות שאפל החליטה לנעול מכשירים, באמצעות עדכון תוכנה שנדחף למכשיריהם, במקרים בהם תוקן המסך שלהם במעבדה שאינה שייכת חברה, כולל כאלה שנמצאים בתקופת האחריות.

במהלך זה, נטען, הטלפונים שנרכשו במיטב כספם של הקונים הפכו למעשה לאבן שאין בה הופכין.

לפי התביעה מדובר במהלך שהתרחש בין ספטמבר 2014 לפברואר 2016 במכשירים שמסכיהם תוקנו, כאמור, שלא בידי אפל עצמה.

המטרה: לגרום להפסקת העבודה

לאחר העדכון חיברו המשתמשים את המכשירים למחשביכם כדי לגלות הודעה שאומרת כי לא ניתן לשחזר את ההתקן, והוא יפסיק לעבוד. אותם לקוחות שפנו לאפל כדי לתקן את הפעולה, קיבלו מהחברה תשובה "כי אין ישות של אפל שנדרשת, או יכולה, לספק פתרון", לא בחינם לפחות – כפי שנדרש על פניו עבור מכשיר שנמצא בתקופת האחריות שלו.

הטענה העיקרית, לפי הרשות לצרכנות האוסטרלית, היא שאפל הסתירה את כוונת העדכון, שמטרתו הייתה לגרום להפסקת העבודה של מכשירים שתוקנו בידי צד שלישי.

הדרישה של התביעה היא לפעול באופן משמעתי נגד אפל, להורות לה לשלם פיצויים ועוד, כולל גם הוצאות משפט.

"הצרכנים זכאים לזכויות תחת חוק הצרכנות האוסטרלי, שמתקיימות בנפרד מכל אחריות שניתנת על ידי כל חברה וזכויות אלו אינן מבוטלות פשוט בגלל שלצרכן יש סחורה שתוקנה בידי צד שלישי", אמר רוד סימס, ראש הרשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים