"על מנמ"ר הרשות המקומית לרתום את המחשוב למימוש חזון ראש העיר"

"מנמ"ר של רשות מקומית צריך לשכנע את ההנהלה בדבר חשיבות הטכנולוגיה, ולהציג תוכניות ומטרות שיעמדו בקנה אחד עם אסטרטגיית הרשות", אמר גלעד רבינוביץ', יועץ בכיר לחברה למשק ולכלכלה של השלטון המקומי

גלעד רבינוביץ', יועץ בכיר לחברה למשק ולכלכלה של השלטון המקומי. צילום: ניב קנטור

"מנמ"ר הרשות המקומית צריך לרתום את המחשוב ולמצב אותו ככלי המסייע לראש העיר למימוש החזון שלו. עליו לדעת גם איך למכור את הפוטנציאל והחשיבות של הטכנולוגיה למקבלי ההחלטות ברשות", כך אמר גלעד רבינוביץ', יועץ בכיר לחברה למשק ולכלכלה של השלטון המקומי, וסגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעיריית שוהם בהתנדבות.

לדבריו, "מנמ"ר של רשות מקומית צריך, במקביל למאמצי שכנוע ההנהלה בדבר חשיבות הטכנולוגיה, להציג תוכניות ומטרות שיעמדו בקנה אחד עם אסטרטגיית הרשות".

רבינוביץ', בעברו מנכ"ל מלם והחברה לאוטומציה, נשא דברים בהשתלמות פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, שמתקיימת בימים אלה במלון קראון פלאזה באילת. הוא דיבר על הקשר שבין טכנולוגיה ועסקים, והתעכב על תפקידו של המנמ"ר בשלטון המקומי – הנושא המרכזי שסביבו היו הדיונים בכנס.

"רשות מקומית היא ארגון מורכב ומסונף שלמחשוב יכולת לסייע, לתמוך ולדחוף למימוש מטרותיה והאסטרטגיה שלו", אמר רבינוביץ'.

הוא ציין כי "העולם החדש – הדיגיטל, האינטרנט של הדברים והעיר החכמה – מציב בפני המנמ"ר של הרשות המקומית אתגרים חדשים. עליו להוביל את הרשות לתחומים אלה בראייה שיווקית ותוך הבנת צרכיו של ראש הרשות, ולהיות מיושר עם התוכניות שהוא מתווה".

רבינוביץ' הוסיף כי "בשנה הבאה צפויות בחירות ברשויות המקומיות, ולנושא המחשוב והטכנולוגיה תהיה השפעה על הדרישות מהמנמ"ר ועל התוצרים שיידרשו ממערך המחשוב". לדבריו, "המנמ"ר הוא חלק מהנהלת הרשות ועליו לנהוג ולתכנן בהתאם".

טכנולוגיה – עבר ועתיד

בהמשך הרצאתו סקר רבינוביץ' את ההיסטוריה של המיחשוב, החל מימי המיינפריים ועד לעידן הענן. מסקנתו היא שהדברים הבסיסיים בעולם הטכנולוגי לא השתנו והענן, למשל, הוא גרסה מודרנית של לשכת השירות שהייתה מקובלת בראשית ימי המחשוב.

"אנחנו חיים בעידן ה-E ודאות", אמר. "יש לכך השלכות כלכלות, טכנולוגיות וחברתיות, שלא לדבר על השלכות אתיות ופוליטיות. ההשלכה המרכזית היא שמנהל צריך לקבל החלטות בתנאי אי ודאות. נדרשת ממנו הבנה בטכנולוגיה, או לפחות ביכולות שהיא מאפשרת, מה שיוצר קושי בתכנון אסטרטגי מול מחזורי חיים קצרים. והרי מנהל נדרש כיום להציג תוצאות בטווח הקצר".

בהתייחסו להשלכות העתידיות של הטכנולוגיה אמר רבינוביץ' כי "נהיה חייבים לצמצם את כוח העבודה. זה, יחד עם ההתפתחות הטכנולוגית של הרשת, יאפשרו יותר פנאי, אך במקביל יטשטשו את הגבולות הקיימים בין עבודה ללימודים, בילוי ופנאי. יידרשו שינויים במערכות העבודה והלימודים, ויצירת שימושי פנאי חדשים ומגוונים. בעתיד יהיה ברשויות המקומיות תפקיד של DMO (ר"ת Digital Marketing Officer)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים