"השינויים בעולם מחייבים מיצוב מחדש של תפקיד המנמ"ר ואופיו"

"המנמ"ר ברשות המקומית נדרש להוביל את חזון העיר החכמה ולגלות מנהיגות", אמרה ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי

ליאורה שכטר, מנמ''רית עיריית תל אביב-יפו. צילום: ניב קנטור

"על המנמ"רים להוביל את חזון העיר החכמה והוצאתו אל הפועל ברשויות המקומיות. זאת, על רקע השינויים המדהימים שקורים בעולם, שמחייבים מיצוב מחדש של תפקיד המנמ"ר ואופיו", כך אמרה ליאורה שכטר, מנמ"רית עיריית תל אביב-יפו ויו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי.

שכטר דיברה בפתיחת ההשתלמות השנתית של פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, שנפתחה שלשום (ב') ותינעל מחר. האירוע מתקיים במלון קראון פלאזה באילת, בהשתתפות 160 מנמ"רים ומנהלי טכנולוגיה ברשויות המקומיות, וכן נציגים של חברות ספקיות שעובדות עם השלטון המקומי. בין היתר, משתתפים בכנס חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי, והשר לשעבר אופיר פינס, יו"ר המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב.

בדבריה ציינה שכטר שיש בכנס השנה נוכחות בולטת של נציגי רשויות קטנות ובינוניות, שמציגות בו פרויקטים נבחרים המבוצעים בהן. היא הוסיפה כי "אנחנו רואים כניסה של חברות גלובליות לתחום העיר החכמה וזה מלמד על הכיוונים בשוק. חברות כמו סיסקו (Cisco) ומיקרוסופט (Microsoft) מציעות פתרונות שלהן בתחום הזה. בישראל, אנחנו רואים איך חברות הטלקום נכנסות לתחום, כמו בזק, בזק בינלאומי וסלקום, שמבצעת מיזמי עיר חכמה בצפת, כפר סבא ונתניה, תוך השקעה לא מבוטלת".

"גם החברות הספקיות המסורתיות שפועלות בתחום המוניציפאלי התחילו להתמקד בעיר החכמה. הן מציעות שירות עם הפנים לתושב ומוצאות בתחום עניין עסקי-כלכלי. כל אלה נותנים הזדמנות למנמ"רים למצב את תפקידם כמנהיגים טכנולוגיים ברשות", אמרה.

על הפרק: מאבק לשיפור שכר עובדי המחשוב ברשויות המקומיות

שכטר התייחסה לפעילות הצפויה בשנה הקרובה של פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, שבראשו היא עומדת, כאמור, ואמרה כי היא מתחלקת לכמה נושאים: "האחד, השכר של אנשי המחשוב ברשויות המקומית, שהוא מאוד בעייתי ומקשה על העסקת אנשי מקצוע ראויים. נושא נוסף הוא העמקת הקשר עם ישראל דיגיטלית, באמצעות המשרד של גילה גמליאל, השרה שאחראית על המיזם, וגורמים אחרים. פעילות זו נוגעת בעיקר לרשויות קטנות וחלשות ואנחנו מעודדים את זה. עוד פעילות היא העמקת הקשר עם משרד החינוך וד"ר עופר רימון, ראש מינהל התקשוב ומערכות המידע ומינהל המדע והטכנולוגיה במשרד. בנוסף, הקמנו פורום עיר חכמה, שיהווה פלטפורמה לדיונים מקצועיים ולשיתוף ידע".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. צילום: דניאל בר און

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות. צילום: דניאל בר און

ביבס ציין בדבריו את החשיבות של הטכנולוגיה בעיר החכמה ואת מעמדם של המנמ"רים בתחום זה. לדבריו, "השלטון המקומי הוא זה שצריך להוביל את פרויקטי העיר החכמה ברחבי הארץ, ביחד עם הממשלה. אנחנו זרוע הביצוע היחידה שיכולה לחבר את אנשי הטכנולוגיה, שמממשים את העיר החכמה, עם מקבלי ההחלטות".

ביום השני לדיונים נערכו שולחנות עגולים בהשתתפות מנמ"רים ונציגי החברות הספקיות שמציגות בכנס, שמרביתן עסקו בעיר הדיגיטלית ובהשלכותיה (לאחר משאל שנערך בין המשתתפים), וכל קבוצה הציגה את המסקנות שהגיעה אליהן. סיים את היום גלעד רבינוביץ', יועץ בכיר לחברה הכלכלית של מרכז השלטון המקומי וסגן ראש מועצת שוהם בהתנדבות.

במהלך הכנס ערך פורום המנמ"רים בשלטון המקומי טקס פרידה והוקרה לגדעון גבאי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של עיריית חולון, שפרש לא מכבר מתפקידו, בתום 17 שנים. גבאי הוא בעל ותק בענף ה-IT  והגיע לעשייה הציבורית מהשוק העסקי-מסחרי. שכטר ציינה את אופיו המיוחד: "הוא איש צנוע מאוד, מפרגן לעובדיו ובעל יושרה יוצאת דופן".

מימין: ליאורה שכטר, יו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי ומנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, גדעון גבאי, המנמ"ר הפורש של עיריית חולון, וד"ר עדי קפליוק, לשעבר מנמ"ר עיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי

מימין: ליאורה שכטר, יו"רית פורום המנמ"רים בשלטון המקומי ומנמ"רית עיריית תל אביב-יפו, גדעון גבאי, המנמ"ר הפורש של עיריית חולון, וד"ר עדי קפליוק, לשעבר מנמ"ר עיריית גבעתיים ויו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי

בטקס הענקת התעודה לגבאי השתתף ד"ר עדי קפליוק, לשעבר מנמ"ר עיריית גבעתיים, היו"ר המיתולוגי של פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ומי שייסד את הפורום ועמד בראשו עד לפרישתו לגמלאות. את מקומו של גבאי בעיריית חולון ממלא איתן שטיינר, לשעבר מנהל אגף החירום במשרד התקשורת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים