אמזון רוכשת את Souq.com בכמיליארד דולר

במטרה לסכל תחרות בתחומה, החליטה ענקית הקמעונאות האמריקנית רבת הזרועות להתמודד ראש אל ראש מול כוונתו של מיליארדר מדובאי לרכוש את החברה המקומית וסגרה את העסקה לפניו

אמזון. צילום: BigStock

אמזון (Amazon) רוכשת את החברה המזרח-תיכונית, הקמעונאית המקוונת Souq.com, וזאת מתוך כוונה לסכל הצעה של הרגע האחרון שהגיש המיליארדר מוחמד אלבר, בעל רשת קניוני Emaar שבדובאי.

הסכום ששילמה אמזון על הרכישה לא נמסר, אבל ההערכות הן כי מדובר על כמיליארד דולר. הרכישה צפויה להיסגר עד סוף השנה, כך על פי הצהרה משותפת ששחררו שתי החברות אתמול (ג'). במהלך המשא ומתן שימש בנק גולדמן זאקס (Goldman Sachs) כיועץ של Souq.com.

Souq.com – שזכתה בכינוי 'אמזון של העולם הערבי' – הוקמה בידי היזם הסורי רונאלדו מושאוואר לפני כ-12 שנים, ולפי הערכות פוקדים אותה כ-45 מיליון משתמשים בחודש.

עסקה בתמיכת הממשלה

העסקה מקבלת, כך מסתמן, את התמיכה של ממשלת דובאי – אשר מתמקדת יותר ויותר בטכנולוגיה ומהווה כיום מרכז עולמי לסחר, תחבורה ותיירות, ומארחת את המטה האזורי של חברות רב לאומיות רבות. יורש העצר של דובאי, השליט הנוכחי שייח' מוחמד בן רשיד אל מכתום, אמר כי כניסתה של אמזון לאזור הראתה את "מעמדה של דובאי כמרכז אזורי וגלובלי עבור הארגונים הגדולים והמובילים בעולם".

"על ידי הפיכתנו לחלק ממשפחת אמזון, נוכל להרחיב באופן משמעותי את יכולות היצירה שלנו ואת מבחר הלקוחות שלנו מהר יותר, כמו גם להמשיך את ההישג הגדול של אמזון להעצמת [חברות] מוכרות", אמר מושאוואר על הרכישה.

העסקה אמורה להעניק לאמזון נוכחות משמעותית בגזרת המסחר המקוון במזרח התיכון, שוק מתפתח שהכניס בשנה החולפת כ-20 מיליארדי דולרים ל-Souq.com, כך לפי פרסומי החברה מדובאי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים