ייצוגית נגד מיקרוסופט: השדרוג ל-Windows 10 הוביל לתקלות

התובעים טוענים שהחברה דחפה את מערכת ההפעלה החדשה באופן אגרסיבי, עד כדי כך שהשדרוג גרם לתקלות שניתן היה לתקן אותן רק בתשלום ● מיקרוסופט: הטענות חסרות כל בסיס

Windows 10

מיקרוסופט (Microsoft) עומדת להתייחס לטענות כי דחפה את השדרוג ל-Windows 10 באופן אגרסיבי מדי, עד כדי כך שהוא הוביל לתקלות שהיו הפיכות רק באמצעות תשלום כספי לתיקוני מערכת או שדרוג למערכת מחשב חדשה. אלה הן הטענות שהועלו נגד החברה בתביעה ייצוגית שהוגשה במדינת אילינוי שבארצות הברית, שכוללת גם בקשה לפיצויים בגין אובדן מידע שנגרם, לפי התובעים, מאחר שהשדרוג נכפה עליהם בכוח.

הענקית מרדמונד השיקה את Windows 10 בסוף יולי 2015, תוך שהיא מאפשרת לבעלי Windows 7 ומעלה לשדרג במהלך השנה הראשונה בחינם. אבל, לטענת התובעים, היא לא הסתפקה בכך אלא דחפה התקנה של שדרוג המערכת למי שרשאי לקבלה בחינם גם אם לא רצה בכך. לדבריהם, הפעם הראשונה שהלקוח ידע שהוא באמצע שדרוג הייתה בעת הופעת הודעה שלפיה "אין לכבות את המחשב בזמן ההורדה של Windows 10". זאת, כשהדרך היחידה למנוע את ההתקנה של Windows 10 הייתה לכבות את המחשב במהלך ההורדה.

אמצעי אחר שמציינים התובעים הוא תיבות דיאלוג שלא השאירו למשתמשים ברירה, כולל כאלה שהציגו את האפשרות לשדרג עכשיו באופן מיידי או לשדרג בלילה, אבל ללא אפשרות לבטל את השדרוג. אלא שהם מציינים שמי שניסה את מזלו ולחץ על ה-X של חלון ההודעה יכול היה לצאת ממנו עד הנדנוד הבא, שבו מיקרוסופט כבר הגבירה את מאמצי השכנוע וניסתה לגרום למשתמש לחשוב שהוא בעצם ביקש את השדרוג.

התובעים לא ציינו את סכום הפיצוי שהם דורשים ממיקרוסופט, אולם הם דורשים גם שהפסיקה תכיל גם עונש על ההתנהגות של החברה מעבר לנזקים שהיא גרמה, לטענתם.

מהענקית מרדמונד נמסר בתגובה כי "אם לקוח ששדרג במהלך תוכנית השנה האחת (שהציעה שדרוג חינם במשך שנה למשתמשי Windows 7 ומעלה – צ"ק) היה צריך עזרה, היו לנו אפשרויות שונות לעזור לו, כולל תמיכה בחינם ו-31 ימים בכדי לחזור למערכת ההפעלה הישנה שלו. אנחנו מאמינים שאין לטענות התובעים כל בסיס".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים