מה השיקה יבמ בכנס Interconnect 2017?

החברה מרחיבה את מוצרי הענן שלה ומציעה שירותים ליישומים קוגניטיביים, כלי אחסון וכלי פיתוח ותשתיות ענן מוצפנות

ממשלה בעננים. צילום אילוסטרציה: BigStock

יבמ (IBM) הציגה בכנס Interconnect 2017, שמתקיים בימים אלה בלאס וגאס, שורת שירותי ענן חדשים. שירותים אלה מאפשרים לצרוך יכולות קוגניטיביות מתוך סביבת הענן שלה – ולקשר מספר גדול של ענני מחשוב נפרדים, על מנת לקבל אוטומטיזציה של תהליכים ולנצל טוב יותר את המידע והמשאבים הטכנולוגיים הזמינים בארגון.

השירותים החדשים מספקים ללקוחות כלים לניפוץ החומות המפרידות בין עננים שונים, ולשילוב מספר גדול של מערכות מחשוב מסורתיות ועננים קיימים אל תוך סביבה אחת. הדבר נעשה תוך צמצום הצורך בעבודה ידנית ושיפור אפשרויות השליטה והניהול.

רכיב מרכזי בסל המוצרים החדשים הוא מערכת ניהול האוטומטיזציה בענן IBM Cloud Automation Manager, שעושה שימוש בכלי ווטסון (Watson) של יבמ על מנת לייעץ ולהציג המלצות למיקום סביבת עבודה בנקודות האופטימיליות – במסגרת מערך המחשוב הארגוני ובסביבה מרובת עננים.

שירותים חדשים נוספים שהחברה מציעה

Cloud Object Storage Flex – המציע מודל תמחור גמיש לארגונים הנדרשים להתמודד עם דפוסי שימוש ונפחי פעילות ותוכן שאינם ידועים ומוגדרים מראש. חידושים נוספים של החברה בתחום האחסון כוללים את שירות IBM Cloud Object Storage Cold Vault, שמציג רמת אחסון קר (Cold storage) חדשה ליישומים הנדרשים לארכב נתונים שהגישה אליהם מועטה, תוך שמירה על זמינות מלאה ומיידית, ומחיר נמוך משמעותית, על פי החברה.

Hybrid Cloud for High Performance Analytics – שירות ענן לניתוח אנליטי עתיר ביצועים, שמאפשר ללקוחות בתחום השירותים הפיננסיים להעביר בתקשורת מהירה את הנתונים הרגישים ביותר שלהם אל סביבת הענן של יבמ, לצורך ניתוח אנליטי. זאת, במקום לעבד את הנתונים הרגישים ביותר שלהם בחוות שרתים מקומיות, שמורכבות לעתים מעשרות אלפי ליבות x86. חוות השרתים האלה מחייבות הוצאות של מיליוני דולרים בשנה לחומרה, לשטח רצפה, לניהול ולתקורות נוספות. המוצר החדש מציע שירותי הצפנה לגופים בתחום השירותים הפיננסיים ועומד ברמה הנדרשת על ידי הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA). כמו כן, הוא מאפשר הפעלת משימות מחשוב עתירות ביצועים ומערכות קריטיות, לרבות ניתוח סיכונים פיננסיים – על גבי סביבת ענן היברידי.

Bluemix Container – שירות מכולה מבוסס kubernetes בסביבת ענן פלטפרומה כשירות (PaaS). ניתן באמצעותו להאיץ תהליכי פיתוח של אפליקציות ענן. מיבמ נמסר כי המערכת החדשה מאפשרת רמה גבוהה של אבטחה, ניתוח אנליטי, שימוש בכלי בלוקצ'יין ושירותים נוספים – והכול בסביבה אחת פתוחה ומבוססת תקנים.

ה-Bluemix Container מבוסס על Container Kubernetes, כתוב בקוד מקור פתוח, בשילוב עם מנוע מבוסס Docker, ומציע למפתחים מהירות, גמישות ושליטה מדויקת במיקום ובאופן שבו פרוסות אפליקציות בענן. השירות משולב עם יכולות סריקת האבטחה החדשות של יבמ, שניתן באמצעותן לבנות כלי אבטחת סייבר אל תוך מארג האפליקציות והתוכנה החדשות הנכתבות בסביבה הזאת.

בענק הכחול אומרים שה-Container עומד בבסיס התפיסה החדשה בעולם המחשוב, הנשענת על מיקרו-שירותים. הוא מאפשר למפתחים להריץ את הקוד שהם כתבו בכל מקום – ללא תלות בסוג הענן, המכונה הפיזית או מערכת ההפעלה.

מאז החל פרויקט הקוד הפתוח של Kubernetes, ב-2014, הייתה יבמ אחת מתורמי הקוד המרכזיים בתהליך הפיתוח של המכולה החדשה.

לדברי דרור פרל, מנהל חטיבת הענן והחדשנות ביבמ ישראל, "בעולם המהיר של הענן אין פתרון יחיד, והמפתח להצלחה טמון ביכולת לממש מספר רב של פתרונות באינטגרציה. יבמ מוכיחה שוב את יכולתה להיכנס לתחומים חדשים, תוך כדי מינוף יכולות רבות ושילוב מחשוב קוגניטיבי".

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים