גוגל שחררה את גרסת הסקירה הראשונית עבור Android O

כמו בשנה שעברה, הענקית השיקה את הגרסה של מערכת ההפעלה למובייל, זמן קצר יחסית לפני הכנס השנתי שלה שאמור להיערך במאי ● אחד הדגשים בהם הושקעו מאמצים רבים הוא שיפור זמן העבודה שאפשר לחלץ מסוללה בנפח עבודה נתון

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) שחררה את גרסת הסקירה הראשונית עבור Android O, הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה למובייל. כמו בשנה שעברה, גוגל משיקה את גרסה זו של המערכת זמן קצר יחסית לפני הכנס השנתי שלה שאמור להיערך במאי.

אחד ההיבטים בהם גוגל משקיעה מאמצים רבים הוא שיפור זמן העבודה שאפשר לחלץ מסוללה בנפח עבודה נתון. בגרסה הזו זה בא במגבלות קשוחות שמערכת ההפעלה תטיל על אפליקציות שרצות ברקע בכל שלושת ההיבטים שאפליקציות כאלה יכולות לפעול, כולל שידור החוצה, שירותים שהן מספקות גם כשהן לא האפליקציות במוקד, וכן עדכוני מיקום.

המטרה היא שהמפתחים ישתמשו ביכולות החדשות של הגבלת הפעילות כדי שאפליקציות ישפיעו כמה שפחות על הסוללה בזמן שהן שוכבות ברקע.

שינוי תוכנתי אחר, שבעצם בסופו של דבר יבוא לידי ביטוי בחוויית השימוש של בעל הטלפון, הוא API שיאפשר לבצע מילוי אוטומטי של שדות במקום להשתמש באפליקציה חיצונית. הדבר אמור להקל על התקנה של אפליקציות חדשות, במיוחד כאלה שדורשות בדרך גם רישום לפייסבוק (Facebook), לדוגמה, או זקוקות לפרטי כתובת הדואר, ויוצא בכך.

לאפשר לשני מכשירים לדבר

API אחר יאפשר למתכנתים להוסיף יכולת של PIP, תמונה בתוך תמונה, לאפליקציות שלהן כולל בקרות שישלטו במצב הזה. זה יכול להיות שימושי במקום, לדוגמה, לספק התראה קצת צבעונית וגדולה יותר, או כדי להפעיל חלון נוסף אם משתמשים בתצורה שכוללת לדוגמה שני מסכים או יותר.

Android O אמור גם לשנות את הדרך בה ההתראות יוצגו בפני המשתמש. כעת ניתן יהיה להגדיר ערוצי התראות שהן בעצם קטגוריות מוגדרות להצגת תכנים שקשורים להתראות, והמשתמשים יוכלו לחסום או לשנות את ההתנהגות של הערוצים ההלו באופן כללי במקום להתייחס, כמו שזה קורה היום, לכל אפליקציה בנפרד.

המשתמשים גם יתרגלו לסוג חדש של אייקונים, כאלה שמספקים אנימציות שונות בזמן שמבצעים איתם פעולות כאלה או אחרות, וכן אייקונים שיודעים להתאים את עצמם טוב יותר לרקע שמאחוריהם. בגוגל מכנים אותם אייקונים אדפטיביים. אבל לא רק האייקונים יתאימו את עצמם, אלא גם האפליקציות, או נכון יותר המערכת, ידעו לעבוד טוב יותר עם מקלדות או יותר נכון פעולות שכיחות שמבצעים במקלדות כמו שימוש במקשי החצים או ב-Tab כדי לעבור בין שדות, חלונות ואפילו אפליקציות.

בין שאר הדברים שכלולים במערכת ההפעלה החדשה יש גם טכנולוגיה חדשה שמכונה Wi-Fi Aware שמטרתה, במכשירים שיתמכו בה באמצעות חומרה ותוכנה מתאימה, היא לאפשר לשני מכשירים "לדבר" זה עם זה באופן ישיר גם אם אינם מחוברים לאותה נקודת רשת אלחוטית.

גוגל תציג כמובן את Android O לראווה בכנס I/O הקרוב וככל הנראה עוד תספיק להשיק לפני כן עוד מהדורת בדיקה של מערכת ההפעלה החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים