ממשלות ישראל וסין חתמו על שורה של הסכמים טכנולוגיים

ההסכמים יאפשרו הקמת מרכז חדשנות סיני בישראל, הקמת משרד ישראלי לפארק החדשנות המשותף בסין ושיתוף פעולה בתחום הקניין הרוחני ● הם נחתמו בביקורו של ראש הממשלה, בנימים נתניהו, במדינת הענק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. צילום: אור יעקב

הממשלות של סין וישראל חתמו בימים האחרונים על שורה של הסכמים בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות, כחלק מביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במדינה.

ההסכם המרכזי שבהם יאפשר שיתופי פעולה טכנולוגיים בין שתי המדינות וממשלותיהן, כמו גם את המשך ההשקעות הסיניות, ההולכות ומתרבות, בהיי-טק הישראלי, והקמת מעבדות חדשנות סיניות בישראל. כמו כן, הודיעו שתי המדינות כי הן פועלות על מנת להשיג הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל לסין.

במהלך הביקור הומחשה החשיבות שרואים בסין בהיי-טק הישראלי, שבאה לידי ביטוי גם בצמיחת ההשקעות של הסינים כאן בשנים האחרונות ביותר מפי שניים.

בפגישה עם נשיא סין אמר נתניהו כי "ההחלטה על שיתוף הפעולה בנושא החדשנות חשובה מאין כמוה, בוודאי עבורנו בישראל, ואני מאמין שגם לסין". לדבריו, "ישראל עשויה להיות שותפה, אמנם זוטרה אך מושלמת, של סין בפיתוח מגוון טכנולוגיות שמשנות את אורח חיינו, את תוחלת חיינו, את בריאותנו, את המים שאנחנו שותים ואת המזון שאנחנו אוכלים".

במהלך הביקור נפגש נתניהו גם עם ראשי תאגידים סיניים גדולים, לרבות בתחום הטכנולוגיה. אחד מהם הוא עליבאבא (Alibaba), שנתניהו אף צילם סלפי עם מייסדו, ג'ק מה.

שיתופי פעולה בין רשות החדשנות לסינים

במהלך הביקור נערכה ועידת חדשנות ישראלית-סינית, בה השתתפו נתניהו ובכירי המשלחת שמתלווית אליו בביקור, ובהם שר הכלכלה, אלי כהן, שר המדע, אופיר אקוניס, מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון, ויו"ר הרשות, אבי חסון. כמו כן, השתתפה בה סגנית ראש ממשלת סין, ליו ינדונג.

במהלך הוועידה עדכנו נציגים מטעם משרדי הממשלה השונים אודות התפתחות שיתופי הפעולה במסגרת התוכנית התלת שנתית המשותפת לסין ישראל, ונחתמו הסכמים שונים בתחומי המדע, החוץ, החינוך והחקלאות.

בוועידה הוצגה ההתקדמות בשתי יוזמות מרכזיות שנמצאות תחת תוכנית שלושת השנים ונמצאות באחריות רשות החדשנות ומשרד המדע והטכנולוגיה הסיני. האחת היא פארק החדשנות הישראלי-סיני בשאנז'ו – יוזמה שמאפשרת לחברות ישראליות להקים שלוחה בסין. במהלך הוועידה סיכמו נציגי רשות החדשנות וממשלת סין על הקמת משרד לפארק זה בישראל.

כמו כן, הציג חסון את התקדמות יוזמת מרכז החדשנות סין-ישראל, שנמצאת עדיין בשלבי פיתוח. הוא הסביר כי "הרעיון שבבסיס היוזמה הוא הצורך לרכז את מגוון הפעילויות הקיימות בין ישראל לסין במדיום חדש, שיאפשר גישה למידע ונוחות שימוש בשירותים השונים נהפוך את מכלול השירותים שמספקת היוזמה למקוונים – דבר שייעל תהליכי עבודה ויאפשר קשר בלתי אמצעי בין כלל הגורמים בשתי המדינות".

עוד נחתם במהלך הוועידה בין נציגי ממשלת ישראל – הפעם משרד המשפטים – והנציגים הסיניים מזכר הבנות בתחום הקניין הרוחני. במזכר, שיהיה תקף לחמש שנים ויתחדש אוטומטית בסיומן, נקבעו מספר מטרות משותפות: קיום פגישות תקופתיות בין משרדי הפטנטים של שתי המדינות, לצורך שיתוף מידע ותובנות בנושאי קניין רוחני; שיתוף בניסיון המצטבר בתחום הקניין הרוחני, לרבות לגבי הליכי בחינה ורישום של בקשות, סמינרים ותוכניות חינוכיות לציבור; שיתוף פעולה בתחום ההגנה ואכיפת זכויות קניין רוחני; החלפת תובנות ומידע בהכשרת בוחנים, לרבות ביקורים לימודיים הדדיים; ושיתוף בתחום ניהול מאגרי מידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים