אינטל השיקה את כונן ה-SSD הראשון עם טכנולוגיית Optane

הכונן, שמכונה DC P4800X, מציע נפח אחסון גדול ומשמעותי מספיק לשוק השרתים - של 375 ג'יגה-בייט ● בהמשך השנה היא צפויה להשיק כוננים בנפח של עד 1.5 טרה-בייט

אינטל

אינטל (Intel) השיקה את כונן ה-SSD הראשון שמבוסס על זיכרונות ה-Optane התלת-ממדיים שלה, המיוצרים בטכנולוגיית 3D Xpoint. הכונן, שמכונה DC P4800X, מציע נפח אחסון גדול ומשמעותי מספיק לשוק השרתים – של 375 ג'יגה-בייט. הוא יימכר תמורת 1,520 דולר.

במהלך הרבעון השני של השנה אמורה החברה להשיק כונן של 750 ג'יגה-בייט ובמהלך המחצית השנייה שלה היא תשיק כונן בנפח של 1.5 טרה-בייט.

הכונן החדש הוא בתצורת כרטיס הרחבה, אותו ניתן לשלב בכל מחשב שמציע חריצי הרחבה מסוג U.2 או PCIe/NVMe. לטענת אינטל, מדובר כיום בכונן ה-SSD הכי מהיר בשוק, עם מהירות שיכולה להגיע עד פי 10 לעומת כונן SSD קונבנציונלי.

החברה מסתמכת בכך על מבחנים פנימיים שביצעה מול אחד מכונני ה-SSD המהירים ביותר שהשיקה עד היום לתחום השרתים – ה-DC P3700, שמבוסס על זיכרונות פלאש (Flash) רגילים.

מאינטל נמסר כי במבחנים אלה התברר מהי נקודת החוזקה העיקרית של הכוננים: פעולות קריאה וכתיבה אקראיות, שמבוצעות בכוננים של שרתים הרבה יותר מקריאות נתונים רציפות ארוכות, בהן שיפור המהירות של כונן ה-Optane אינו משמעותי לעומת SSD מבוסס פלאש. כן טוענת החברה שמהירות התגובה של הכונן החדש מהירה פי כמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים