תלמידי תיכון מכל הארץ ישתתפו ב-"מסיבת אוזניות" טכנולוגית

התלמידים, מכיתות ט', יצפו במיצג תלת מימד שבו יוכלו ללמוד על המגמות הטכנולוגיות, כחלק מיריד שיתקיים מיום ג' במטרה לגרום להם לבחור באחת המגמות הללו ● עוד השבוע: אליפות הסייבר של בתי הספר

הנתונים מראים: דרו שיפור מיידי בלימודי המדעים והמתמטיקה. צילום אילוסטרציה: BigStock

תלמידים רבים מכיתות ט' מרחבי הארץ ישתתפו השבוע ביריד מגמות טכנולוגיות שמארגן מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך, שבראשו עומד ד"ר עופר רימון. מטרת היריד היא לעודד את התלמידים לבחור באחד ממסלולי המגמות הטכנולוגיות בתיכון. מדובר בחלק מקמפיין שנועד למטרה זו, וכולל גם פרסומות בטלוויזיה.

היריד, שמתקיים בפעם הראשונה, ייערך בגני התערוכה בתל אביב. הוא ייפתח ביום ג' הקרוב, יימשך שלושה ימים וצפויים לבקר בו 20 אלף תלמידים. הם ייחשפו במהלכו למגמות הטכנולוגיות שמוצעות על ידי משרד החינוך, בצורה אינטראקטיבית ופיזית כאחד.

התלמידים, שיגיעו בקבוצות מאורגנות, ישתתפו במסיבת אוזניות שתתקיים ברחבי היריד, שם יצפו במיצג תלת מימד וכל אחד מהם ישמע את הנאמר בו באוזניות אישיות. המיצג סוקר את מגמות הלימוד בשפה טכנולוגית, חווייתית ומרשימה, ומובילים אותו עומד דרור ורוני דלומי, שמככבים גם בתשדירי הפרסום של משרד החינוך, שמוקרנים בימים אלה בטלוויזיה.

כמו כן, התלמידים יוכלו להיפגש במהלך היריד עם נציגי חברות טכנולוגיות מכל מגזרי המשק, שיציגו בתערוכה וידגימו להם מה עומד מאחורי כל מגמה, כמו גם אפשרויות קריירה. ביריד יציגו חברות מכל אחת מ-28 המגמות שמערכת החינוך הטכנולוגי מציעה: ביו-טכנולוגיה, תקשוב, הנדסת תוכנה ואלקטרוניקה, סייבר, חטיבה מדעית-טכנולוגית, וכן תחומי תעשיה ושירותים שגם הם מבוססי טכנולוגיה, כגון תיירות, מדיה ובריאות.

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך. צילום: קובי קנטור

ד"ר עופר רימון, ראש מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך. צילום: קובי קנטור

"אנחנו יודעים שההחלטה לאיזו מגמה ללכת ללמוד בתיכון נעשית בסוף כיתה ט' – הן על ידי התלמידים והן על ידי המורים וההורים המכוונים", אמר ד"ר רימון, שיזם ועומד בראש הפרויקט. "לכן, החלטנו לעשות שורה של פעולות שנועדו להמחיש לתלמידים מה עומד מאחורי כל מגמה, איזו תעשיה היא משרתת ומה אפשרויות הקידום בה. מטרת היריד היא לסייע להם לקבל החלטה נכונה ומושכלת, ולפרוש ביניהם את מערך הלימודים הטכנולוגיים הקיים".

"הקונספט הזה כבר קיים בלא מעט מדינות מתועשות", הסביר. "במדינות אלה מסתמן שינוי, לפיו המאמצים לעודד צעירים ללכת ללמוד במגמה מקצועית-טכנולוגית אינו רק באחריות הממשלה, אלא מתחלק עם ראשי התעשיות. הם מבינים שהצעירים האלה הם דור העתיד, שיוכל להשתלב בעבודה אצלם".

בין החברות שיציגו בתערוכה: אינטל (Intel), ישקר, רובוטק, נובל אנרג'י (Nobel Energy), אלעד מערכות ופיליפס מדיקל (Phillips Medical). לדברי רימון, כל חברה תציג את מיטב הטכנולוגיה שברשותה, ואנשי מקצוע ממנה יגיעו לשיחה עם התלמידים בגובה העיניים, יספרו את הסיפור האישי שלהם וכן על מסלול הלימודים שהם ממליצים עליו.

במקביל, העלה משרד החינוך אתר שמכיל את המידע על המגמות ומיפוי בתי הספר שמלמדים אותן. כל תלמיד יכול לאתר את המגמה הנלמדת בבית הספר הרלוונטי בעירו ולהירשם אונליין.

מי יהיו אלופי הסייבר?

ביום ג' השבוע ייערך גם שלב הגמר בתחרות הסייבר השנתית שמקיים משרד החינוך זו השנה השלישית ברציפות. באירוע, שיתקיים בחולון, יתמודדו נציגים מ-1,400 בתי ספר, תלמידי כיתות ב' עד י"ב, שהשתתפו בתחרות במהלך כל השנה ועלו לגמר. השיא באירוע יהיה תחרות בין תלמידי בתי הספר התיכוניים.

"האתגר שלהם הוא לכתוב תוכנית לבעיה שאנחנו נציג להם, מבלי שהם ידעו עליה מראש ומבלי להתכונן אליה", אמר ד"ר רימון.

שלב הגמר הוא מרתון של קרב מוחות בין תלמידי בתי הספר, בזמן אמת, כשמערכת ממוחשבת תנקד את הפתרונות ובית הספר שיקבל את מלוא הנקודות יוכתר כאלוף הסייבר לשנה זו. הטקס יהיה במעמד שר החינוך, נפתלי בנט, נציגי התעשייה שישמשו מנטורים, המורים, בני משפחה וכמובן – התלמידים עצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים