חדש מיוטיוב: Uptime – אפליקציה לצפייה בסרטונים עם חברים

האפליקציה התחילה את דרכה כזמינה למכשירי iOS בלבד, ועל פי עדויות של מתנסים ראשונים החוויה בשימוש בה מרגישה שונה מאוד מזו של צפייה רגילה ברשת החברתית המפורסמת של סרטוני הווידיאו

מי שצופה לבד - משעמם לו. אילוסטרציה: Dragon Images/BigStock

בניסיון להפוך את הצפייה בסרטונים ביוטיוב (YouTube) לחוויה חברתית יותר, השיק צוות מ-Area 120 – החממה הפנימית של גוגל (Google) שהיא גם הבעלים של יוטיוב – את Uptime, אפליקציה המאפשרת לצפות בקטעי וידיאו יחד עם חברים. לפי דיווחים, לאפליקציה, שזיהה לראשונה The Verge, יש עיצוב צעיר ותוסס והיא עובדת הכי טוב עם סרטונים אנכיים.

בעבר הושקו יישומים אחרים – כמו YouTubeSocial ,WeMesh ,LiveLead ,AirTime ועוד – שמטרתם הייתה להציע חוויה משותפת, אבל מה ש-Uptime חזק בו הוא עיצוב מלוטש, כמו גם דרך ליהנות מהיישום אפילו אם החברים אינם יכולים להצטרף מיד לצפייה.

ל-Uptime מצורפת גם תכונת "תגובה", בהשראתם של שירותי לייב סטרימינג אחרים, כמו פריסקופ (Periscope) של טוויטר (Twitter) ו-Facebook Live, כך שכאשר צופים בווידיאו, סמל הפרופיל של המשתמש מרחף על המסך וניתן להגיב על הסרטון או לפרסם אימוג'ים כמו סמיילי, פרצוף עם עיני לב, וכדומה.

תגובות אלו יוצגו בפני כל מי שצופה בסרטון, גם אם כשייצפו בו במועד מאוחר יותר. עם זאת, ניתן גם להקיש על המסך כדי להשאיר "נצנצים" על גבי הסרטון עצמו, ואת אלה ניתן יהיה לראות רק בצפייה בזמן אמת.

מבט אחר על ההתרועעות הציבורית סביב הסרטון

באמצעות ה-Uptime ניתן לחפש ולשתף קטעי וידיאו מיוטיוב. תיבת סימון מאפשרת למשתמש להודיע לחבריו על השירות כשהוא מפרסם קליפ. נכון לעכשיו, כשככל הנראה עדיין אין יותר מדי חברים באפליקציה, אין גם אפשרות לזמן כאלו באמצעות תכונת סינכרון פנקס כתובות או יכולת לייבא חברים מרשתות חברתיות אחרות. אפשר רק לשלוח הזמנות.

כדאי להבהיר כי האפליקציה מיועדת גם לשיתוף ציבורי, ולא רק להודעות פרטיות. יוטיוב עצמה הוסיפה רק לאחרונה תכונת הודעות בתוך היישום לניידים שלה, וזו מאפשרת למשתמשים לשתף את הסרטונים ואת התגובות שלהם עליהם עם חברים, וזאת מבלי צורך לעבור לשירות הודעות אחר. Uptime לא מיועד לשיתוף הפרטי הזה, אלא שהוא אמור לספק מבט אחר על ההתרועעות הציבורית המתרחשת סביב תכני וידיאו.

הקלידו "פיצה" ואתם בפנים

חלק ניכר מהתוכן שניתן לראות כעת ביישום נשתל בו על ידי יוצריו. הבחירות של התכנים כוללות מנעד נרחב של סרטונים, החל מסרטוני חתולים אלמותיים, המשך בקליפים מתכניות טלוויזיה וכלה בסרטונים מצחיקים, או במלים אחרות – כל מה שהגיוני שיעשה את העבודה בעבור צפייה משותפת.

מה שעדיין חסר ב-Uptime הוא היכולת לסנן את השיתופים של הקהילה, כך שניתן יהיה לאתר סרטונים לפי ז'אנר, כמו גם תיבת חיפוש שתאפשר לגלות את אותם סרטונים שכבר שותפו ברשת. בנוסף היישום גם אינו תומך בלייב סטרימינג. אבל את התכונות האלו ועוד שלל תכונות אחרות ניתן יהיה להוסיף לו, מן הסתם, בהמשך.

Uptime זמין כעת למוזמנים בלבד, אבל נכון לעכשיו קוד ההזמנה "pizza" יכניס גם אתכם להתנסות בחוויה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים