פלאפון ערכה פיילוט המדמה מהירות של הדור החמישי

מהחברה נמסר כי היא השיגה מהירות הורדה של 1 ג'יגה-ביט לשנייה ומהירות העלאה של כ-130 מגה-ביט לשנייה ● מדובר במהירויות גבוהות הרבה יותר מאלה הנהוגות כיום בישראל

מחכים ל-5G? אילוסטרציה: BigStock

פלאפון הודיעה כי ערכה פיילוט המדמה מהירות של רשת דור חמישי והשיגה מהירות הורדה של 1 ג'יגה-ביט לשנייה – הגדולה פי שמונה מקצב המהירות הקיים כיום, ומהירות העלאה של כ-130 מגה-ביט לשנייה – יותר מפי שניים מקצב הגלישה הנוכחי.

לדברי החברה, "כחלק מההיערכות לקראת השקת טכנולוגיית הדור החמישי בארץ ובעולם בשנים הקרובות, הוקמה בפלאפון מעבדה ייעודית, שהותקן בה ציוד תומך רלוונטי, והחברה מקיימת בה סדרת ניסויים והדגמות לטובת היערכות להפעלה מעשית של רשת דור חמישי. בפלאפון מתכוונים בעתיד ליישם טכנולוגיות מתקדמות ברשת הסלולרית לגלישה מהירה ואיכותית יותר".

הניסוי המדובר בוצע בטכנולוגיה וציוד של אריקסון (Ericsson) ובציוד קצה של קוואלקום (Qualcomm), שהוא אבטיפוס לציוד LTE מהדור החדש. במסגרת הניסוי בוצעה העברה חלקה ורציפה של תכני וידיאו ברזולוציית 4K באמצעות הסלולר.

לפי ההערכות, רשת דור חמישי צפויה להיות מסחרית בעולם כבר בשנים הקרובות. הטכנולוגיה החדשה תאפשר ניהול מספר משתמשים רב יותר מהקיים כיום ומגוון שימושים חדשים שמצריכים השהיה נמוכה. השירות יאפשר גם העברת נתונים בקצבים גבוהים משמעותית מהנהוג כיום. הרשת תאפשר גם תמיכה בעולמות האינטרנט של הדברים והיישומים החכמים המקושרים לרשת.

עוד לפי ההערכות, כבר באולימפיאדת החורף שתיערך בדרום קוריאה ב-2018 נוכל להבחין בניצני הרשת הסלולרית החדשה בפעולה, וב-2020, בזמן המשחקים האולימפיים שצפויים להיערך בטוקיו, מבטיחים היפנים שרשת הדור החמישי תהיה פעילה במקום.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, ציין כי "הפיילוט הוא פריצת דרך לקראת הדור החמישי בישראל. אנחנו נערכים להגעת יישומי האינטרנט של הדברים לישראל, שצפויים לצמוח להיקפים של מיליוני סנסורים בכל מקום, עם דרישה למהירות שיא, מינימום השהיה ופחות אנרגיה"

נמרוד בן טוב, סמנכ"ל ההנדסה של החברה, אמר ש-"זוהי הדגמה ראשונה מתוך סדרת ניסויים והדגמות, על מנת להביא ללקוחותינו את הטכנולוגיה מוקדם ככל האפשר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים