הסכסוך בפלאפון מחריף: עובדים נטשו מוקדים ואין מענה ללקוחות

ברק לוי, יו״ר ועד העובדים, אמר ש-"עד שההנהלה לא תחזור לשולחן המשא ומתן עם הצעות קונקרטיות - נמשיך בעיצומים ולא נוותר" ● בית הדין לעבודה נתן צו מניעה שמחייב את העובדים לתקן תקלות ברשת ולדאוג לתקינותה

ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון

הסכסוך בין הנהלת פלאפון לעובדים מחריף והולך. בשעה האחרונה נטשו מאות עובדים את ארבעת מוקדי השירות של החברה ואינם נותנים מענה ללקוחות כחלק מסכסוך עם ההנהלה. מצד שני, בית הדין לעבודה נעתר היום לבקשת פלאפון והוציא צו מניעה שמורה לעובדים לתקן תקלות ברשת ולבצע פעילות לשמירה על תקינותה כרגיל.

בהחלטה נכתב כי "ניתן בזאת צו המורה לנציגות העובדים להימנע מלהורות לעובדים שלא לתקן תקלות הגורמות לפגיעה ברשת הסלולרית – בין אם בהוצאת ובקבלת שיחות ובין אם שימוש ברשת הסלולרית לצורך גלישה. על העובדים לזהות, לאתר ולתקן תקלות ברשת ובמערכות הממוחשבות המשפיעות על הרשת באמצעות שרשרת הניהול הרגילה בחברה, ולקיים כוננויות והקפצות לתיקונים – כבשגרה".

מאבק על ההסכם הקיבוצי

מזה כשבוע נוקטים עובדי פלאפון עיצומים, על רקע המאבק מול ההנהלה לחתום על הסכם קיבוצי חדש במקום ההסכם שהסתיים בסוף 2016. זאת, לאחר שבתחילת החודש הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה של עובדי פלאפון עם ההנהלה.

בתחילת החודש הודיעה ההסתדרות, כי "הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה בחברת התקשורת פלאפון. העילה המרכזית לסכסוך נעוצה במבוי סתום במשא-ומתן עם ההנהלה לחתימת הסכם קיבוצי חדש שיחול על עובדי החברה, זאת על אף הניסיונות הרבים להידברות ולהשגת התקדמות מטעם ועד עובדי פלאפון, בראשות ברק לוי, ונציגי איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההיי-טק, בראשות יקי חלוצי".

בראשית השבוע השביתו העובדים את אתר החברה, ולאחר שחזר לפעול, הוא הושבת שוב ואינו פועל. אתמול השביתו העובדים את פעילות תיקון המכשירים בחברה, והיום, כאמור, הם הפסיקו את שירות הלקוחות במוקדי השירות.

לוי אמר כי "עד שההנהלה לא תתעשת ותחזור לשולחן המשמא ומתן עם הצעות קונקרטיות ולא בשביל להעביר את הזמן – נמשיך בעיצומים ולא נוותר, על מנת לשפר את תנאי ההעסקה של העובדים".

תגובת פלאפון לנטישת המוקדים: "בעקבות עיצומי העובדים חלים שיבושים בשירות הטלפוני, והחברה עושה כל שביכולתה על מנת לשוב למענה סדיר. החברה מתנצלת בפני לקוחותיה על אי-הנעימות, וקוראת לוועד העובדים לגלות אחריות כלפי הלקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים