במשך מספר שעות: תקלה גרמה לשיבושים בשירותי AWS

התקלה אירעה בשירות האחסון S3 ללקוחות שלה באזור US-EAST-1 והשפיעה בין היתר על שירותים של אפל, נטפליקס, גוגל, מיקרוסופט ואדובי ● התקלה תוקנה בשעות הלילה והשירות חזר לעבוד כרגיל

תקלה ב-AWS - שגרמה לבעיות גם לאמזון עצמה. צילום: אבנר פרנק

תקלה בשירותי הענן של AWS גרמה אמש (ג') לשיבושים רציניים באתרים ובאפליקציות, שנמשכו מספר שעות – עד לקראת חצות הלילה, שעון ישראל. מאמזון (Amazon) נמסר כי היא חוקרת את נסיבות המקרה.

התקלה אירעה בשירות האחסון S3, או Simple Storage Service, ללקוחות שלה באזור US-EAST-1. היא השפיעה על חברות ידועות רבות, בהן אפל (Apple), נטפליקס (NetFlix), אדובי (Adobe), סיטריקס (Citrix), האתרים GitHub ,Imgur ,Kickstarter ,Lonely Planet, קורסרה (Coursera), אקספדיה (Expedia), שירות Fabric של גוגל (Google), ה-HockeyApp של מיקרוסופט (Microsoft), סוכנות הידיעות AP, האתרים הטכנולוגיים Mashable ו-The Verge, ו-Reddit.

כך, צייצו אנשי המדיה החברתית של Mashable כי "אנחנו לא יכולים לפרסם את הכתבה שלנו על התקלה ב-AWS מאחר ש…, ובכן, יש תקלה ב-AWS".

יצוין כי גם אמזון סבלה מהתקלה של עצמה. כך, החברה צייצה כי ה-Service Health Dashboard שלה הושפע מכך לזמן מה.

בהודעה ששלחה ללקוחות במהלך התקלה כתבה אמזון כי "אנחנו ממשיכים לעבוד כדי להחזיר את שירותי Amazon S3 באזור US-EAST-1 לזמינות. השירותים והיישומים של לקוחות AWS שתלויים ב-S3 ימשיכו לחוות תקלות בעודנו עובדים לפתרון התקלה".

בהמשך היא עדכנה את הלקוחות מספר פעמים בדבר סטטוס הטיפול בתקלה. בהודעה האחרונה נכתב כי "החל מ-13:49 זמן פסיפיק (23:49 שעון ישראל) תיקנו לחלוטין את היכולת להעלות אובייקטים חדשים ל-S3, שהייתה התקלה האחרונה שחווינו. שירות Amazon S3 עובד בצורה תקינה".

ביקורת נוקבת בארגונים

לפי שעה לא ברור מה גרם לתקלה. כך או כך, מקרים כאלה יכולים לגרום לנזק כספי רב לארגונים, גם אם מדובר בתקלה של מספר שעות. ביל ווהל, דובר מטעם קומוולט (CommVault), שעוסקת בגיבוי ובהגנה על מידע, אמר כי "היום אחר הצהרים, מנכ"לים ומנמ"רים שואלים: 'מה יש לנו בענן? האם זה זמין? מה אנחנו עושים?'. אי ידיעה היא סיכון לעסק, וזמן הוא גורם קריטי".

S3 הוא השירות החמישי שהושק של AWS. השקתו בוצעה בארצות הברית במרץ 2006 ובאירופה – בנובמבר 2007. לפי דיווחים, מספר משתמשי השירות עומד כיום על כ-150 אלף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים