סנטידיו הוכתר כסטארט-אפ המוביל בתחום החינוך המיוחד בכנס EduTech

הפתרון שמפתחת החברה מעניק לילדים על הספקטרום האוטיסטי משחק שבאמצעותו הם יכולים ללמוד כישורים חברתיים בצורה מהנה ומרתקת ● הילדים יכולים להבין את הדקויות של אינטראקציות חברתיות שבחיים האמיתיים קל להחמיץ אותן

מימין לשמאל: דפנה תמיר, מנהלת תכנית "מחשב נייד לכל מורה" בקרן אתנה; יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד וחבר ועדת השיפוט; רון כהן, מנהל שיווק ומכירות בנק מסד; לירון קלינגר, שותפה בסנטידיו; אורי בן-ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה וחבר ועדת השיפוט. צילום: אמיר אלון

הסטארט-אפ סנטידיו (Sentidio), המפתח מערכת המספקת לילדים על הספקטרום האוטיסטי כלים ללימוד ושיפור הכישורים החברתיים שלהם בצורה משחקית, הוכתר על ידי ועדת שופטים של כנס התקשוב בחינוך, EduTech 2017, כסטארט-אפ המוביל בתחום החינוך המיוחד.

הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים ואורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה, יוזמת התכניות "מחשב נייד לכל מורה", "iPad לכל מורה לחינוך מיוחד" ו"טאבלט לכל מורה למדעים וטכנולוגיה".

באמצעות הפתרונות שמפתח סנטידיו, לומדים ילדים עם אוטיזם בעזרת סרטונים אינטראקטיביים, כיצד להתמודד עם סיטואציות חברתיות מאתגרות. הילדים לומדים זאת תוך מעורבות המטפל שלהם בבניית תכנית עבודה ומדידת התקדמות הילד, ותוך מעורבות ההורים להמשך הטיפול בבית.

"בשנים האחרונות אנו מגלים יותר ויותר כי שימוש בכלים ממוחשבים ואפליקציות מיוחדות פותח צוהר לעולמם של ילדים עם אוטיזם, ומאפשר להם להשתלב בחברה וללמוד", אמר בן-ארי. "לעתים קרובות מסתבר כי ילדים עם אוטיזם הם בעלי כישורים מופלאים, והם רק נזקקים לכלים הממוחשבים כדי להביא לביטוי את כישוריהם. אפילו צה"ל מגייס כיום בני נוער עם אוטיזם בדרגות מסוימות".

דקויות שקל להחמיץ אותן

הפתרון שמפתח סנטידיו מעניק לילדים על הספקטרום האוטיסטי משחק שבאמצעותו הם יכולים ללמוד כישורים חברתיים בצורה מהנה ומרתקת. הילדים יכולים לראות את תוצאות פעילותם בסביבה בטוחה ומבוקרת, ולהבין את הדקויות של אינטראקציות חברתיות שבחיים האמיתיים קל להחמיץ אותן.

סנטידיו מאפשר להורים לקחת חלק פעיל בהתקדמות הילד, ולעבוד איתו בבית. באמצעות מדדי התקדמות יכולים ההורים לעקוב אחר הטיפול בילד ולגלות מה הטוב ביותר עבורו. למטפלים, מספקת הפלטפורמה של סנטידיו סימולציות רבות של אינטראקציות חברתיות, המאפשרות להקל על הילד בלימוד עצמי בבית, ולעקוב אחר התקדמות הטיפול.

בנוסף לסנטידיו, עלו לשלב הגמר ארבעה סטארט-אפים נוספים:

● Calma – מערכת מציאות מדומה לילדים המאובחנים על הקשת האוטיסטית, אשר סובלים מעיבוד חושי לקוי. המערכת תומכת בטיפול מותאם אישית ומאפשרת גמישות טיפולית שאינה זמינה באמצעים טיפוליים מסורתיים. ניתן לגשת למערכת באמצעות קסדת מציאות מדומה, וכמו כן ממגוון סמראטפונים.

● הסיפור של גבי – אפליקציה לחינוך מיני לבעלי צרכים מיוחדים. האפליקציה מיועדת לשימוש הורים, מורים ומטפלים העובדים עם ילדים ובני נוער עם צרכים מיוחדים בנושא חינוך מיני. באפליקציה מאגר פעילויות לבנים ולבנות שמטרתם לתרגל עם הילד\הנער ניתוח והבנה של מצבים חברתיים ולקדם הפנמה ולמידה של התנהגויות מיניות וחברתיות מתאימות.

● Axon School – כלי ממוחשב שפותח על ידי נוירוטק, המייצר שפה חדשה המאפשרת תקשורת ופעולות סביב עולם הקשב של התלמיד. מערכת Axon School היא בבסיסה מבחן קשב, דמוי משחק מחשב, אשר מייצר פרופיל קשבי של הנבדק ואשר דרכו נוצרות המלצות המונגשות דרך המערכת, לשיפור ביצועים והתנהגות לכלל תלמידי הכיתה ובמיוחד לאלה הסובלים מקשיי קשב.

● FITS – מערכת בשם Attention Hero לבעיית ה-ADHD (הפרעת קשב). המשתמש מקבל אפליקציית משחק שמורכבת מכל האלמנטים המשחקיים שילדים מכירים, כאשר מאחורי המערכת תהליך מדידה וניהול שלבי קושי שמביאים את המשתמש להישגים הרצויים שהם מקסימום קשב וריכוז. המוצר מותאם לתרגול ביתי, לקהל המטפלים ולבתי ספר.

סך הכל השתתפו בתחרות 18 סטארט-אפים בתחום החינוך המיוחד.

חבר השופטים כלל את עו"ד אביב אילון (יו"ר); פרופ' עדינה שמיר, ראש המגמה לחינוך מיוחד ויו"ר הוועדה לתואר שלישי בביה"ס לחינוך באוניברסיטת בר-אילן; ד"ר בטי שרייבר, חוקרת ומרצה בסמינר הקיבוצים בתחום יישומים טכנולוגיים בחינוך מיוחד, במחלקה לחינוך מיוחד ובתואר השני "טכנולוגיה בחינוך"; פרופ' גילה קורץ, ראש המגמה לתואר שני בתקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים; יעל אלשטיין, מנהלת המרכז לייעוץ טכנולוגי, בית איזי שפירא; רינה כהן, מדריכה ארצית לתקשוב בחינוך המיוחד, אגף טכנולוגיות מידע במשרד החינוך; יעקב שורי, מנכ"ל בנק מסד; אבי ורשבסקי, מנכ"ל MindCET; ואורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים