LG הכריזה על מכשיר הדגל החדש שלה – G6

מעבר לשינוי במראה החיצוני ובגודל המסך, החברה מסרה כי זהו המכשיר הראשון שתומך ב-Dolby Vision ובתקן HDR10, שמספקים מרחב צבעים גדול יותר במקביל לבהירות גבוהה יותר

ה-G6 של LG. צילום: יח"צ

באחת ההכרזות הגדולות בפתיחת תערוכת MWC 2017, הציגה LG את G6 – מכשיר הדגל החדש שלה.

הדבר הבולט ביותר במכשיר הזה, מעבר לעיצוב המכשיר מאלומיניום וזכוכית, הוא המסך. מדובר במסך 5.7 אינץ' שכבר נראה במקומותינו, אבל לא ביחס ההיבט של LG.

בפעם הראשונה מדובר במסך ביחס היבט של 18:9 בעוד בדרך כלל התצוגות של המכשירים המודרניים מציעות יחס היבט של 16:9. התוצאה המיידית היא יותר שטח מסך עם יותר פיקסלים, כשבמקרה של ה-G6 מדובר ברזולוציה של 2,880×1,440 פיקסלים.

להחזיק בקלות ביד אחת

ב-LG מכנים את התצוגה הזו – FullVision, והמשתמשים למעשה יכולים לבחור גם ביחס היבט של 16:9 ואפילו 4:3 אם הם רוצים בכל זאת לצורך נוחות הצפייה שלהם בסרטים, משחקים וגם לצורך צילומים. עוד דבר בולט הוא שהמסך תופס למעלה מ-80% משטח הפנים של המכשיר, כך שעם שוליים דקיקים רוחב המכשיר עדיין מאפשר להחזיק אותו בקלות ביד אחת.

מעבר למראה החיצוני ולגודל המסך, ב-LG מספרים שזהו המכשיר הראשון שתומך ב-Dolby Vision ובתקן HDR10 שמספקים מרחב צבעים גדול יותר במקביל לבהירות גבוהה יותר, וזאת כדי לספק חוויית צפייה בסרטים שקרובה יותר להרגשה בקולנוע, גם בעת הזרמת תכנים מספקיות שירותים חיצוניות.

עוד תכונה שמתייחסת לכך, היא מצב השימוש האופקי שמאפשר בקלות רבה יותר להפעיל שתי אפליקציות במקביל על המסך, וכן מצב צילום בו המסך מחולק לשניים באופן שווה: חלק אחד להצגה חיה של הצילום בפועל, וחלק שני להצגת תוצאת הצילום – כך שלא צריך לעבור לגלריה כדי לראות אם התמונה צלחה או לא.

מתחת למכסה המנוע מוצאים את ה-Snapdragon 821 של קוואלקום (Qualcomm) כמעבד הראשי והוא מלווה ב-4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, 32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה שתומך בהערת נתונים מהירה בתקן UFS 2.0, ואפשרות להרחבת זיכרון אחסון בעד 2 טרה-בייט נוספים באמצעות כרטיס microSD.

הניסוי פשוט לא הצליח

כמו במכשיר הקודם יש שתי מצלמות מאחור ושתיהן עם חיישן בגודל 13 מגה-פיקסל, אחת עם זווית צילום של 125 מעלות ואחת עם זווית צילום של 71 מעלות וגם עם מייצב אופטי. המצלמה הקדמית היא בגודל של חמישה מגה-פיקסלים עם זווית צילום של 100 מעלות.

הסוללה של ה-G6 היא בנפח של 3,300mAh והיא תומכת ב-Quick Charge 3.0 של קוואלקום לטעינה מהירה, ויש גם חיישן טביעת אצבע. מעבר ל-LTE, תומך המכשיר ב-Wi-Fi בתקן עד 802.11ac, בבלוטות' 4.2 וגם ב-NFC. כמו כן יש למטה מחבר USB-C. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד נוגט 7.0, וה-G6 הוא המכשיר הראשון חוץ ממכשירי ה-Pixel של גוגל (Google) עצמה שתומך באופן מובנה בעוזרת האישית החדשה Google Assistant.

מה שבולט בהיעדרו הוא "החברים". כצפוי החליטה LG לבטל את התמיכה במודולים חיצוניים שהציעה עם G5. לטענתה מדובר בבחירה שאפשרה לה להציג עבור ה-G6 עמידות בתקן IP68 שמאפשר להכניסו למים לעומק של עד מטר וחצי למשך עד 30 דקות. בפועל, אפשר גם לומר שכנראה הניסוי פשוט לא הצליח לה.

כמה המכשיר יעלה בישראל? נדע כבר בעוד מספר שבועות בודדים. LG ישראל מסרה שישראל תהיה המדינה השנייה בה המכשיר יושק, אחרי דרום קוריאה ולפני כל שאר העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים