Data Selfie: הכלי שיוכיח לכם כמה פייסבוק יודעת עליכם

ראו עצמכם מצ'ופרים בהרחבה חינמית שתאפשר לכם להציץ לדרכים בהן האתרים השונים, ובעיקר החברתיים, עוקבים אחרי הדברים שאתם עושים ומנצלים זאת כדי להפיק עליכם מידע

הרשע מול העיניים. Data Selfie

Data Selfie, הרחבה חינמית המיועדת לדפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google) הניתנת להתקנה מחנות האפליקציות של הדפדפן, מאפשרת למשתמשים להציץ לדרכים בהן האתרים השונים, ובעיקר החברתיים, עוקבים אחרי הדברים שאנחנו עושים ומנצלים זאת כדי להפיק עלינו מידע. מידע זה יכול לשמש אותם כדי להציג בפנינו מודעות "מתאימות", תזרימי חדשות מוכוונים ועוד.

ההרחבה אמנם מכוונת ישירות להראות מה קורה בזמן השימוש בפייסבוק (Facebook), והיא משתמשת באלגוריתם המבוסס על לימוד מכונה בדומה לזה בו משתמשת החברה כדי לעקוב אחר פעילות הגולשים באתר. היא מסתמכת על מערכת ה-AI הקוגניטיבית ווטסון (Watson) של יבמ.

מיד לאחר התקנת ההרחבה היא מתחילה לעקוב אחר הפעולות שהמשתמש מבצע בפייסבוק, החל מסימוני פוסטים באייקונים השונים של Like, דרך קצת גלילת דף החדשות הראשי, ועד הפוסטים עליהם לוחצים כדי לקרוא אותם במלואם.

הנתונים הללו מוצגים בסופו של דבר בפאנל ראשי בו מוצגות תובנות שונות על הגלישה שמבצעים באתר, תוך שימוש בקידוד צבעים כדי למקד את המשתמש בהיבטים השונים של המידע.

המפתחים מבטיחים שהמידע שנאסף בידי ההרחבה עצמה נשמר אך ורק במחשבים האישיים של המשתמשים ולא מועבר לאף גורם חיצוני וכן לא לאחסון בענן כזה או אחר, וכמובן שהיא לא משמשת לצרכי איסוף מידע לא מורשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים