הקמפוס החדש של אפל מתעכב: "דורשת דברים מוגזמים"

החברה רוצה, למשל, שהכניסות לחדרים יהיו שטוחות לחלוטין, ודורשת לעשות פוליש פנימי וחיצוני לכל אחד מהפאנלים הרבים שאמורים להיות במבנה ● לא ברור מתי תסתיים בניית הקמפוס ויתקבלו האישורים

שוב תביעה על התנהלות מונופוליסטית. אפל. צילום: BigStock

פרויקט הקמפוס החדש של אפל (Apple), שמכונה Campus 2, לא יושלם כנראה עד ליעד הנוכחי שלו, שעומד על האביב הקרוב. הגורמת העיקרית לכך היא אפל עצמה, שלפי דיווחים מגזימה לא מעט בדרישות שלה ודורשת דברים שאינם תקניים בשוק הבנייה ועיצוב המבנים. ההתעקשות הזו של אפל מובילה לאפקט דומינו, כך עולה מהתיאורים, שמשפיע על כל סוגיות הבנייה של הקמפוס ופשוט לא מאפשר להתקדם בקצב הרצוי.

כך, לדוגמה, דורשת אפל שהכניסות לחדרים יהיו שטוחות לחלוטין, ללא כל סף, וזאת כדי לאפשר לאנשים לנוע ברחבי הבניין באופן חלק, מבלי שהם יצטרכו לשוב על ההליכה שלהם, כך שלא ייצאו מריכוז. ואם זה לא מספיק, החברה דורשת פיתוח ידיות דלתות ייחודיות עבורה. את ההצעות שקיבלה עד עכשיו בנושא זה דחתה מסיבות שונות, כך שרק הוא מעוכב כבר יותר משנה.

בנוסף, המבנה, שאמור להיראות כמעגל גדול ורצוף תנועה, מורכב מפאנלים רבים שעשויים בטון, והחברה דורשת לעשות לכל אחד ואחד מהם פוליש פנימי וחיצוני, שיקבל את אישור הקבלן והחברה כאחד.

באחרונה גם נתקלו הגופים העובדים על בניית הקמפוס בבעיה בקבלת אישור ממחלקת הכבאות של מחוז סנטה קלרה שבקליפורניה, שם הוא אמור לקום. כדי לתת אישור, המפקח במקום צריך לדאוג שבמקרה של שריפה, הניווט מתוך הבניין החוצה יהיה קל להבנה ולביצוע. לדבריו של הנציג, יותר מ-15 פגישות נערכו רק בנושא הזה, ועדיין אין תשובה סופית.

גם אם הבניין הראשי יאוכלס בסופו של דבר יחסית בזמן, על 14,200 העובדים שאמורים להתקבץ בו, עבודות הגינון ועיצוב השטח הפנימי עדיין לא החלו כלל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים