אוסטרליה עוברת לדרכון ביומטרי

השאיפה של הרשויות האוסטרליות היא שעד 2020, כ-90% מהנכנסים בשערי שדות התעופה במדינה יעברו הליך זיהוי ביומטרי ● הם יצטרכו לתת סריקה של תווי פנים, קשתית העין וטביעות אצבע

ביומטריה - גם באוסטרליה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

בישראל קרוב נושא המאגר הביומטרי ואמצעי הזיהוי החכמים להכרעה, ואילו באוסטרליה זה מתחיל לקרות: האוסטרלים עובדים בימים אלה על שינוי הדרכון הסטנדרטי בזיהוי טכנולוגי. ההליך החדש יכלול סריקה של תווי פנים, קשתית העין וטביעות אצבע. השאיפה היא שעד 90% מהנכנסים בשערי שדות התעופה במדינה יעברו בהליך זה עד 2020.

הליך הזיהוי החדש נועד בין היתר לצמצם למינימום את מספר הפעולות והאינטרקאציות האנושיות בשדה התעופה. בנוסף לכך, הוא צפוי להחליף את תחנות הזיהוי האלקטרוניות, שהוקמו רק בעשור הקודם.

"הנוסעים יצאו החוצה כאילו מדובר בטיסת פנים", אמר ג'ון קוין, אחראי ביטחון גבולות במכון האוסטרלי למדיניות אסטרטגית, בראיון לסידני מורנינג הראלד (Sidney Morning Herald). הוא הוסיף כי "פרויקט זה צפוי להתחיל בבירה, קנברה, ולאחריה סידני או מלבורן, כבר בנובמבר".

ואולם, כמו בארץ, היוזמה החדשה מציתה דיון נרחב על פרטיות וחששות נוספים, ורבים מעלים ספקות באשר לנחיצותה. המהלך מגיע לאחר שב-2015 עבר במדינה חוק שנוי במחלוקת, שמאפשר לממשלה לאסוף מידע ביומטרי מאזרחים, ממטיילים ואף מקטינים בשדות התעופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים