אפל עובדת על מנגנון אבטחה שיחליף את ה-TouchID

לפי ההערכות, הענקית מפתחת טכנולוגיות זיהוי ביומטריות חדשות לקראת הימים בהם היא תשיק טלפונים עם מסך שתופס את כל המכשיר, כלומר ללא כל כפתור פיזי מקדימה, וגם עם מסגרת מצומצמת ככל האפשר - עד כדי אפסית

הכינו פרצופכם לחורף: די לטביעות האצבע. אילוסטרציה: BigStock

תכתובת של חברת הניתוח השוק KGI, שפורסמה באתר AppleInsider, מעלה שאפל (Apple) עובדת על מנגנון אבטחה שיחליף את TouchID, למרות שרק לאחרונה שולב גם במחשבי ה-MacBook Pro החדשים של החברה.

לפי ההערכות, אפל מפתחת טכנולוגיות זיהוי ביומטריות חדשות לקראת הימים בהם היא תשיק טלפונים בהם המסך תופס את כל המכשיר, כלומר ללא כל כפתור פיזי מקדימה, וגם עם מסגרת מצומצמת ככל האפשר, עד כדי אפסית.

TouchID, טכנולוגיה שהושגה על ידי אפל בעקבות רכישת חברת האבטחה הביומטרית AuthenTec ב-2012, זקוקה לטבעת המתכת שמסביב לכפתור הבית בכדי לזהות היטב את טביעות האצבע של המשתמשים, והיא שולבה לראשונה במכשיר iPhone 5s.

אבל ברגע שהעיצוב יסלק את הסממנים הפיזיים מקדמת המכשיר, הפתרון יכול להיות כפתור פיזי בגב המכשיר, דבר שמוצאים כיום בלא מעט מכשירי אנדרואיד, אבל אפל כנראה לא מעוניינת בפתרון כזה.

לפי האנליסט מינג צ'י-קו, אפל מפתחת טכנולוגיה שתצליח לזהות את טביעת האצבע דרך המסך, ללא צורך בטבעת פיזית שיוצרת את הקריאה, והיא מתרכזת ב-OLED שאמור להיות הפאנל של המכשיר הראשון שלה שיהיה עם מסך מלא.

מצד שני, מכיוון שהעלות של שילוב חיישן מגע מתחת למסך יכולה להיות יקרה מאוד, אפל פועלת גם על זיהוי אבטחתי שונה לחלוטין, זיהוי קשתית העין או זיהוי פנים, ומהם ההערכה שהסיכוי לזיהוי פנים גבוה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים