KERNELiOS: מה מאחורי הלוגו?

Logo4You - מדור חדש באנשים ומחשבים

"אביב גפן היה נוהג לצעוק בהופעותיו השונות 'רוצים שינוי'? בשבילי, שינוי זה מכוון אל אנשי עולם ההיי-טק, בדגש על תחום הסייבר, מובילי הדעה מדרג המנכ"ל ועד העובד הבודד", כך אומר יוסי כהן ארזי, מייסד ומנכ"ל KERNELiOS.

"במהלך עבודתי רבת השנים בעולם הסייבר, ראיתי כי גופי אבטחת המידע בארגונים השונים בארץ זקוקים לעובדים מיומנים ומקצועיים אשר יהיו בעלי ידע עמוק בתחום ההגנה בסייבר –  עובדים עם ידע פרקטי מוכח", מסביר כהן ארזי. "למרבה הצער ככל שהצורך לעובדים אלו עלה, כך לא היה מי שימלא אותו באופן הנדרש".

לדבריו, "ההיכרות העמוקה שלי עם המכללות המקצועיות בארץ, שבחלקן אף שימשתי כמדריך, הביאה אותי למסקנה אחת: רמת הלימוד בארץ לא גבוהה מספיק, לא בגלל שהסטודנטים חלשים, אלא כי התשתית הלימודית והחומר הנלמד כולל הידע המעשי, נמצאים ברמה שאינה מספקת וחלשה מכדי להוציא מומחה אבטחה עם הכלים והידע הנדרש".

יוסי כהן ארזי, מייסד ומנכ"ל KERNELiOS

יוסי כהן ארזי, מייסד ומנכ"ל KERNELiOS

"הבעיה חמורה יותר מכיוון שגם ציוד הלימוד ומתקני האימון השונים, כולל הנראות שלהם, היא ברמה נמוכה עד לכדי מביישת ממש. רבים אשר משלמים סכומי עתק לכמה חודשי לימוד, יוצאים אמנם בסופו של יום עם תעודה (בינלאומית או מקומית) אך עם ידע מעשי נמוך מאוד ומפח נפש גדול".

לדברי כהן ארזי, "מפח הנפש מתחיל לאחר שהקורס מסתיים, כאשר הסטודנט מבין כי בידו 'חתיכת נייר' וסט שקפים שלא יוביל אותו לצערו למשרה בה היה רוצה לעבוד. במקרה הטוב לאחר שליחת קורות חיים, הוא מוזמן לראיון עבודה, אך כבר בזמן הראיון הוא מבין מהר מאוד שאין לו את הכלים הנדרשים להתמודד עם הידע המקצועי כדי לעבור את הראיון בהצלחה".

"מאותה תחושת כאב של אותם אנשים שלא היה להם את המזל לשרת באחת מיחידות תקשוב העילית בצבא , הקמתי את KERNELiOS".

Kernelios

Kernelios

"אני ושותפי המייסדים חרטנו על דגלנו ליצור מקום שבסיסו הוא בראש ובראשונה לספק את הידע המעשי הנדרש לצורך הרב שהולך וגדל משנה לשנה בתעשיית הסייבר", אומר כהן ארזי. "זאת באמצעות פיתוח תוכנית הכשרה ייחודית ומקיפה בדגש על מעבדות לאימון מעשי, מעין 'קורס חלומות', שכל מי שרוצה להתמחות בעולם הסייבר, היה שמח לעבור. זאת כדי שיוכל להגיע למקום עבודה שבו ייחשב כמוביל טכנולוגי ומרכז ידע".

"בנוסף, ביקשנו ליצור מקום אימון שהנראות שלו וציוד התקשוב שבו, יהיה שווה את הכסף שהשקיע הסטודנט המבקש להיות מוביל טכנולוגי".

לסיכום אמר כהן ארזי, כי "אומרים שתמונה שווה 1,000 מילים. אני אומר שמצגת תיאורטית שווה ידע בסיסי, אך תרגול מעשי (Hands-On) שווה משרת חלומות. אנו המייסדים רואים בעשייה שלנו שליחות ומחויבות אישית למען עתיד סייבר ישראלי טוב יותר".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי בן נעים

    שמעתי עליהם הרבה לאחרונה, מעניין, נקפוץ לביקור.

אירועים קרובים