פלטפורמת המציאות הרבודה של גוגל הולכת למוזיאון

פרויקט טנגו יאפשר למבקרים במוזיאון לחקור תערוכות באופן מתקדם במיוחד ● ההפעלה הראשונית של החידוש מתרחשת כבר כעת במכון לאמנויות של דטרויט

להמריא עם המציאות הרבודה אל העתיד. פרויקט טנגו

גוגל (Google) מדברת על מציאות רבודה (AR) כבר מזמן זמן רב. ב-2012 היא הציגה קונספט פיונירי למשקפי מציאות רבודה. לאורך חמש השנים שחלפו מאז הבטיחה הענקית לא אחת שהעתיד והטכנולוגיה החדשנית של מציאות רבודה הולכים יד ביד. לפני שנה בדיוק גם התבשרנו כי גוגל עובדת על הקמת חטיבת מציאות מדומה ומגייסת מומחים בתחום.

כעת החברה מתחילה גם להוכיח שכוונותיה רציניות והיא משיקה פלטפורמת מציאות רבודה המכונה טנגו (Tango), שתפעל בשיתוף פעולה בין ענקית הטכנולוגיה למספר מוזיאונים ברחבי העולם.

המיזם המתקדם יחל לפעול בשיתוף עם המכון לאמנויות של דטרויט, המכונה DIA (ר"ת Detroit Institute of Arts) והוא אמור לעבור בעתיד למוזיאונים אחרים, שפרטים אודותיהם טרם נמסרו, אבל גוגל מבטיחה שיהיו כמותם, ולא מעט.

הענקית ממאונטיין וויו מציעה למבקרי המוזיאון מכשירים המאפשרים שימוש בטנגו, שיכולים לשמש אותם על מנת לחקור מיצגים באמצעות מציאות רבודה.

הצצה לארונות קבורה עתיקים ושחזור מבנים מהעבר

המבקרים ב-DIA יכולים מעכשיו לשאול מדלפק הקבלה סמארטפון מסוג Lenovo Phab 2 Pro – שהוא בינתיים המכשיר החכם הראשון שמאפשר הנאה מהיכולות של טנגו – ולהשתמש בו בכדי לברר פרטים נוספים על חפצים שונים. כך למשל יכול המכשיר המצויד בפלטפורמה להציץ פנימה לתוך סרקופגים ולחשוף גופות חנוטות שמאוחסנות בהם.

המכשור מאפשר גם לדמות אדריכלות אבודה, כמו שער אישתר הבבלי (Babylonian Ishtar Gate) בן שש הקומות, ולשחזר תבליטי אבן גיר עתיקים, כדי לחזות בצביעה המקורית שלהם. בנוסף על הדמיה חזותית תציע אפליקציית טנגו מבית GuidiGo – שבעבר תכנן גם מדריכי מוזיאון בשיטת מציאות רבודה בעבור Google Glass – גם חידונים ומשחקי ידע.

הפוקימונים עזרו למציאות הרבודה להתפתח

בזכות הניסיון שנצבר לאחרונה בעת שימוש המוני באפליקציות מבוססות מציאות רבודה – כמו משחק הלהיט Pokémon Go – הפלטפורמה של טנגו מציעה חוויה מועצמת מכל מה שהכרנו עד כה של מציאות רבודה דרך מסך הטלפון הנייד. חיישנים מתקדמים, שבדרך כלל לא נראים בטלפון, משמשים לצורך מיפוי עומק ומרחב, המאפשרים לשכבות דיגיטליות להיות מיושמות בצורה מדויקת יותר על משטחי תלת-מימד.

נכון לעכשיו היוזמה המבורכת, והמושלמת בעבור מוזיאונים, של גוגל כבר מניבה תוצאות שכאמור קורמות עור וגידים בשת"פ ראשון, אבל החוויה הכוללת שמתקבלת מפיתוחי המציאות הרבודה החדשים עוד זקוקה להשחזה ולפיתוח, מה גם שרק שני מכשירים תומכי טנגו מוצעים בשוק לצרכנים בשלב זה – ה-Phab 2 Pro, וה-Asus ZenFone AR, שעליו הוכרז ב-CES בשבוע שעבר.

לפיכך כרגע נראה כי גוגל צריכה להקדיש יותר משאבים לטנגו ולפיתוחו, כמו גם למכשור שאיתו הוא יכול לפעול, אם היא באמת מעוניינת להמריא עם המציאות הרבודה שלה אל העתיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים