קוואלקום פועלת ביחד עם יצרני הרכב למימוש תחום הנהיגה האוטונומית

"תעשיית הרכב מונעת על ידי השאיפה להעלות את הבטיחות לדרגה הבאה - והיום הטכנולוגיה מסוגלת לאפשר זאת", כך אמר פטריק ליטל, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת הרכב בחברה

פטריק ליטל, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת הרכב בקוואלקום. צילום: לינקדאין

קוואלקום (Qualcomm) הכריזה בתערוכת CES המתקיימת בימים אלה בלאס וגאס את השבב החדש בסדרת Snapdragon, ה-Snapdragon 835 ועל שיתוף פעולה עם יצרני מכוניות בפיתוח מכוניות אוטונומיות.

לדברי קית' קרסין, סגן נשיא בכיר והטכנולוג הראשי של קוואלקום, "Snapdragon 835 הוא השבב הראשון המיוצר בתהליך ייצור 10 ננו-מטר. השבב יאפשר ליצרני המכשירים לפתח מכשירים ניידים קטנים יותר ויעילים יותר בצריכת החשמל".

קרסין הבטיח כי המכשירים שישתמשו במעבד החדש יוכלו לספק זמן סוללה של 24 שעות בין הטענה להטענה, ולהפחית את היחס בין אות לרעש בקול ובכך לאפשר הוספת רכיב מרחבי לאודיו.

ליכולת העיבוד של שבב Snapdragon 835 תהיה גם השפעה על תחום ההדמיה. "בכל סקר צרכנים שעשינו, הציבור רוצה שיפור משנה לשנה באיכות המצלמה שבטלפון הסלולרי."

למרות ההתרגשות הגדולה בתעשייה לקראת הדור הסלולרי החמישי, השבב החדש כולל בתוכו מודם LTE התומך בקטגוריה 16 של תקן LTE שמשמעותה מהירויות של עד ג'יגה-ביט אחד לשניה ובקטגוריה 13 – עד 150 מגה-ביט לשניה. גם ה-Wi-Fi המשולב בשבב יוכל להגיע למהירות של 4.6 ג'יגה-ביט בזמני שיא.

באשר לאבטחת המידע,  ניתן יהיה להשתמש במכשירים מבוססי השבב במערכות ביומטריות לצורך אימות זהות המשתמש כגון טביעות אצבעות, סריקת קשתית העין וזיהוי פנים.

מצב של שינוי

וכאמור ההכרזה השניה היתה על שיתוף פעולה של קוואלקום עם יצרני הרכב. "תעשיית הרכב נמצאת כעת במצב של שינוי", אמר פטריק ליטל, סגן נשיא בכיר ומנהל חטיבת הרכב. "תעשיית הרכב מונעת על ידי השאיפה להעלות את הבטיחות לדרגה הבאה. היום הטכנולוגיה מסוגלת לאפשר בניית מערכות מחשוב מהירות, קישוריות רחבת סרט, חישמול, התרחקות מדלק מאובנים וכמובן נהיגה אוטונומית".

"ליבה של הטרנספורמציה הזו היא התבונה המלאכותית המחברת כל דבר במכונית", אמר ליטל במסיבת העיתונאים. "תקשורת למכונית הנוסעת לפניה תאפשר בלימה בטוחה בשעת חירום, וכמובן היכולת להכנס לענן. דברים אלה בסיסיים להתקדמות של תעשיית הרכב לקראת אוטונומיות".

לדבריו, "קוואלקום עובדת עם יצרניות רכב רבות במטרה ליצור מערכות מיחשוב הטרוגניות שיספקו יכולת רוחבית לחוש את הסביבה ולהגיב לשינויים בה".

"המשמעות האמיתית של  נהיגה אוטונומית תהיה בתחילה מבלבלת, ולכן כולנו חוברים לפתח כמה שיותר מערכות אקולוגיות (אקו-סיסטם) שאנו יכולים, כדי להפוך את הנהיגה האוטונומית למציאות." סיכם ליטל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים