אתגר 2017: האם זו תחילת הקמפיין הפוליטי של צוקרברג?

המנכ"ל ומייסד הרשת החברתית מאתגר את עצמו עם הבטחה לשנה החדשה - לבקר ולפגוש אנשים בכל רחבי ארצות הברית ● האם זהו מהלך ראשון לקראת כניסתו של מארק צוקרברג לפוליטיקה?

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק

אמריקנים אוהבים הצהרות לשנה החדשה וכמיטב המסורת גם למארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק (Facebook) יש כאלו, והן מסקרנות את העולם ואת התקשורת כבר מזה מספר שנים.

בעבר התחייב צוקרברג לרוץ 365 קילומטרים, לבנות בית חכם עם טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI), לקרוא 25 ספרים וללמוד מנדרינית. ולא רק התחייב אלא גם עמד בכל אלו, או כך לפחות טוען המנכ"ל הצעיר והשאפתן.

זמן קצר לפני תום שנת 2016 עדכן צוקרברג אודות האתגר הקודם שלו, שכונה "פרויקט Jarvis", וסיפר לעולם כי היא כבר מדבר עם שרת מבוסס AI, שעל פיתוחו שקד במשך השנה האחרונה לצורך הפיכת ביתו לחכם עם מערכת מתקדמת שתשרת אותו ואת משפחתו.

היזם המפורסם סיפר שהשרת שפיתח כבר מבין אותו ומתפקד, אך עדיין רחוק מלהפוך לאיירון-מן הכל יכול שעליו חלם.

מה חושבים אנשים על העתיד?

עכשיו נחשף האתגר החדש של צוקי לשנת 2017 – הוא מתכנן לבקר ולשוחח עם אנשים בכל מדינה בארצות הברית, בעידן שהמיליארדר טוען שהוא "נקודת מפנה בהיסטוריה".

"האתגר האישי שלי ל-2017 היא לבקר ולפגוש אנשים בכל מדינה בארצות הברית עד סוף השנה", הוא כתב. "ביליתי כבר זמן משמעותי במדינות רבות, אז אני צריך לנסוע לכ-30 מדינות השנה, כדי להשלים את האתגר הזה. אחרי שנה חולפת סוערת, תקוותי בעבור האתגר הזה היא לצאת ולדבר יותר עם אנשים על איך הם חיים, עובדים וחושבים על העתיד".

הרשת החברתית שייסד ויזם צוקרברג, ושהחלה את דרכה בשנת 2004, מעסיקה כיום את מרבית השעות בימיהם של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם או אפילו של יותר, ויש לה 1.79 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, כך לפי האינפורמציה האחרונה שפורסמה ב-30 בספטמבר 2016. כעת אומר צוקרברג שהוא חושב שהגיע הזמן לפגוש את האנשים אשר משתמשים בפייסבוק.

יוצא לקמפיין פוליטי או רק פוגש לקוחות ומשתמשים?

אלא שהאתגר החדש שלו פוגש גם את הסברה שנשמעת רבות שהיזם האמביציוזי מתכוון להיכנס לפוליטיקה בארצות הברית בעתיד, ושמטרת הפגישות שהוא מתכנן עם אזרחי המדינה היא לסייע למהלכים הפוליטיים הקרבים ובאים שינקוט.

הספקולציות אודות יומרותיו הפוליטיות של צוקרברג אינן מופרכות ולאחרונה הן אף קיבלו אישוש בדמות דיווח שפורסם בבלומברג (Bloomberg) בתחילת חודש דצמבר, כשבמסגרת תביעה משפטית – העוסקת במידת השליטה של מנכ"ל פייסבוק בחברה שלו – התגלה שחבר המנהלים של הרשת החברתית הצביע ובחר להעניק לצוקרברג חופשה לשנתיים, אם יכהן מתישהו "במשרה ממשלתית או במשרד", כך על פי המסמכים שהוגשו לבית המשפט וצוטטו על ידי בלומברג.

להבין יותר את "האומה המפולגת"

צוקרברג חשף את האתגר החדש שלו כעת עם תחילתה של השנה החדשה וכתב בעטיו כי "במשך עשרות שנים, הטכנולוגיה והגלובליזציה הפכו אותנו ליותר פרודוקטיביים ויותר מחוברים. זה יצר יתרונות רבים, אבל עבור הרבה אנשים זה גם הפך את החיים ליותר מאתגרים. זה תרם לתחושה חזקה יותר של פילוג משחשתי בכל חיי. אנחנו צריכים למצוא דרך לשנות את המשחק כך שיעבוד בעבור כולם".

צוקרברג טוען כי האתגר יעזור לו באתר פייסבוק וביוזמת צ'אן צוקרברג (Chan Zuckerberg Initiative) שהקים עם אשתו. הוא אומר כי תרומת המפגשים עם אזרחי המדינה המגוונים תסייע ותתרום לכך ש"נוכל ליצור את ההשפעה החיובית ביותר בזמן שהעולם נכנס לתקופה חדשה וחשובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים