מהי ההחלטה של מארק צוקרברג לשנה החדשה?

"האתגר האישי שלי ל-2016 הוא לבנות בינה מלאכותית פשוטה, שתנהל את הבית שלי ותעזור לי בעבודתי", כתב צוקרברג בפוסט שפרסם בתחילת השבוע, עם פרוץ השנה החדשה ● כי יותר מדי זמן פנוי - זו לא מילה גסה

מארק צוקרברג וד"ר פריסיליה צ'אן. צילום: פייסבוק

מארק צוקרברג ידוע בהחלטות השאפתניות שלו לשנה החדשה, והיעד של שנת 2016, כפי שהגדיר אותו המנכ"ל והמייסד של פייסבוק (Facebook), עשוי להיות המאתגר והמשמעותי ביותר שצוקרברג בחר עד כה – פיתוח בינה מלאכותית שתנהל את חייו וחיי משפחתו של היזם המפורסם בעולם.

"האתגר האישי שלי ל-2016 הוא לבנות AI (ר"ת artificial intelligence) פשוט, שינהל את הבית שלי ויעזור לי בעבודתי. אפשר לחשוב על זה כמו על סוג של ג'רוויס בסרט 'איש הברזל'", כתב צוקרברג בפוסט שפרסם בתחילת השבוע, עם פרוץ השנה החדשה.

אלא שיש כיום עדיין די הרבה אנשים שנרתעים מאינטליגנציה מלאכותית. תגובה אחת על הפוסט של הבוס של פייסבוק הזהירה בצחוק "רק אל תיצור בטעות skynet", מתוך כוונה לרובוט הרוצח המודע לעצמו מסדרת הסרטים "שליחות קטלנית". צוקרברג הרגיע את חסידיו וכתב שכיום ניתן לפתח AI באופן אחראי. "אני חושב שאנחנו יכולים להשתמש ב-AI כך שתעבוד עבורנו ותעזור לנו. יש אנשים שחוששים ממנה ולכן רוטנים על איך וכמה אינטליגנציה מלאכותית מהווה סכנה עצומה, אבל זה נראה לי מופרך והרבה פחות סביר מאשר אסונות הנובעים ממחלות קשות, מאלימות וכדומה", כתב כמענה לתגובה אחרת.

צוקרברג אמר כי הוא מתכנן להשתמש בטכנולוגית AI הקיימת וללמד אותה להכיר מי נמצא בחדרי הבית, לצפות את צורכיהם ולשלוט בכל דבר, החל בהשמעת המוזיקה ועד לטמפרטורה המתאימה ביותר לבתו התינוקת.

מטרות שנתיות נועזות

"אני מאוד מעוניין להשתמש בזיהוי קול ופנים על-מנת להגדיר אורות וטמפרטורה, כמו גם לקבוע זאת בהתאם להבנה מי נמצא בכל חדר וחדר וכדומה. לדוגמה, אני אוהב חדרים קרים יותר מאשר אשתי, אבל אפשר שהמערכת תראה מי שוהה באיזה חדר ותתאים את הטמפרטורות אל האדם באופן אוטומטי", כתב צוקרברג בתגובה.

בחודש נובמבר נולדה לצוקרברג ולאשתו פריסילה צ'אן בתם הראשונה – מקס צ'אן צוקרברג. אולי בשל התרחבות המשפחה והאחריות הגדולה יותר, מתכנן הוגה הרשת החברתית ליישם גם כמה תכונות אבטחה לביתו. "אני אלמד את מערכת הבינה המלאכותית שלי לזהות חברים ולאפשר להם להיכנס לביתנו, וזאת על-ידי התבוננות בפניהם כשהם מצלצלים בפעמון", כתב צוקרברג. "אלמד אותה לעדכן אותי אם קורה בחדרה של מקס משהו שאני צריך לבדוק כשאיני שם איתה".

צוקרברג יודע כנראה על מה הוא מדבר. יש לו ולחברה שלו ניסיון בבניית מכונות AI, כגון צ'ט המגיב אוטומטית לקריאות עזרה ומצוקה ב-Messenger. אבל במקום לעבוד עם צוות המהנדסים שהוא מעסיק, עושה רושם שצוקרברג מתכנן לתכנת את העוזר האישי בעל הבינה המלאכותית שלו בכוחות עצמו.

המטרות השנתיות של צוקרברג היו לעתים קרובות נועזות, אבל צריך לזכור כי לצוקרברג יש גם רקורד של הצלחה ועמידה בהן. לאחרונה הוא נשא נאום בן 20 דקות במנדרינית, שפה שהחליט ללמוד רק בשנת 2010. בשנת 2015 הוא טען כי יקדיש את עצמו לקריאת ספר חדש בכל שבועיים. לפי "שנת הספרים שלי" שהתפרסמה בפייסבוק של צוקרברג, הוא עמד ביעד עם 23 ספרים שקרא ושעסקו במגוון תחומים רחב במיוחד, החל מייצור אנרגיה ועד לדתות השונות ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים