משתמשי פייסבוק בחרו: מורגן פרימן יהיה משרתו של צוקרברג

פרימן יהיה הקול שמאחורי פרויקט Jarvis השאפתני של מנכ"ל הרשת החברתית ● יותר מ-50 אלף תגובות בחרו להחליף את הקול הנשי הסטנדרטי בקולו של השחקן ההוליוודי המצליח

יש מי שמנהל את העניינים. מורגן פרימן. צילום: BigStock

השחקן מורגן פרימן יהיה הקול שמאחורי פרויקט Jarvis השאפתני של מארק צוקרברג. זאת, לאחר שמנכ"ל פייסבוק (Facebook) ביקש מעוקביו בפייסבוק לבחור את הקול עבור מערכת הבינה המלאכותית שתסייע לו לנהל את ביתו, וזכה ליותר מ-50 אלף תגובות שרובם בחרו להחליף את הקול הנשי הסטנדרטי בקולו של פרימן.

צוקרברג סיפר לאתר הטכנולוגי Fast Company, כי צלצל לפרימן, ואמר לו: "היי, כתבתי פוסט על זה, ו… אלפי אנשים רוצים שאתה תהיה הקול. האם אתה מסכים?" תשובתו של פרימן, הייתה, "כן, בטח", סיפר צוקרברג.

מומחים באינטראקציית מחשב-אדם ציינו כי מורגן פרימן – שבמסגרת סרטיו הרבים שיחק את אלוהים בסרט "מבול של צרות", ואת המספר בסרט  "משפחת הקיסרים" – יעניק בידול וייחוד ל-Jarvis לעומת עוזרים קוליים קיימים.

סבא סמכותי וחזק

לדבריהם, קולם של ידוענים יוסיף אפקט של משהו חדש ומשעשע לתקשר עם עוזרת קולית. פרימן יהיה לחלוטין משהו אחר, מפני שהוא נתפס יותר כמעין דמות של סבא מאשר חבר ומפני שקולו נתפס כסמכותי וחזק.

גם מינו של העוזר הוא בעל משמעות, וחברות בינה מלאכותית זכו לביקורת שלילית בשל העדפה של קולות נשיים לעוזר/ת הקולית, כמו Siri של אפל (Apple), או Cortana של מיקרוסופט (Microsoft), והואשמו בסקסיזם בשל תחושה של התרפסות או אפילו נימה מינית בקולות הנשיים.

מכל מקום, נראה שיעבור עוד זמן עד שמשתמשים יוכלו לתקשר עם קולו המיוחד של פרימן בבתיהם. צוקרברג סיפר שחשב על פתיחת הקוד שלו ל-Jarvis, אבל החליט ש"זה כרגע מחובר וקשור מדי לבית הפרטי שלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים