הסכם קיבוצי חדש בפרטנר: אילו הטבות קיבלו העובדים?

ההנהלה הסכימה לתוספת שכר לעובדים עם ותק של יותר משנה וחצי, שכר מינימום גבוה מזה שקיים במשק, הגדלת תשלום עבור כוננויות והטבות נוספות

מימין: יו"ר איגוד עובדי הסלולר בהסתדרות, יקי חלוצי; יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן; יו"רית ועד עובדי פרטנר, קרן אופק; מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי; סמנכ"לית משאבי האנוש של פרטנר, עינת רום; וסמנכ"ל הכספים של החברה, זיו לייטמן. צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

הסכם קיבוצי חדש בפרטנר: הנהלת החברה, ועד העובדים וההסתדרות הסכימו על הטבת התנאים של העובדים מבחינת שכר, פנסיה, הבראה וכוננויות.

ההסכם מסדיר את הפרק הכלכלי שגובש בהסכם הקיבוצי הראשוני, שנחתם במרץ האחרון, ומאריך את תוקפו עד סוף 2018. הוא כולל, בין היתר, תוספת שכר בגובה ממוצע של 6% לשנתיים לעובדים שהוותק שלהם בחברה גדול משנה וחצי; הגדלת תשלום המעסיק לרכיב התגמולים בפנסיה למקסימום של 7.5% לעובדים שהוותק שלהם גדול משנתיים; הגדלת תקציב הרווחה למען כלל עובדי החברה; והגדלת תקציב קרן המלגות שהקימה פרטנר במסגרת ההסכם הקיבוצי הראשוני לטובת הסטודנטים שעובדים בה.

כמו כן, על פי ההסכם החדש, שכר המינימום בחברה לא יפחת מ-7% מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק, בנוסף לעדכונים הצפויים בשכר המינימום במשק בשנים הקרובות. ההסכם מתייחס גם להשתתפות העובדים ברווחי החברה ומסדיר את מענקי השיתוף ברווחים לשנים 2017-2018.

בנוסף, הנהלת פרטנר, העובדים וההסתדרות הסכימו על הגדלת תשלום החברה לעובדים בגין ביצוע כוננויות, מוסיף יום בחירה וערבי חג על חשבון המעסיק, מאפשר שדרוג רכב חברה וכולל תוספת קייטנות בחודשי הקיץ.

עוד נכללו ההטבות שהושגו בהסכם הראשוני, לרבות הגדלת ערך יום ההבראה ל-500 שקלים, קרן השתלמות לעובדים שהשלימו שלוש שנות ותק בחברה עם שיעור הפרשה מקסימלי מטעם המעסיק והגדלת בסיס ההפרשות לפנסיה על כלל התמריצים.

"ההסכם – דאגה לשכבות החלשות"

קרן אופק, יו"רית הוועד של עובדי פרטנר, ציינה כי "זהו אחד הימים החשובים והמשמעותיים עבורנו. היום השלמנו את המשימה וחתמנו על המשכו של ההסכם הכלכלי שחלקו הראשון נחתם בחודש מרץ. הסכם זה מעגן את ההטבות להן זכאים עובדי החברה וכולל בתוכו הישגים משמעותיים נוספים".

היא הוסיפה כי "בזכות התמיכה והעמידה של כלל עובדי החברה מאחורי הוועד, חתמנו על הסכם ראוי, שמעניק לעובדים הטבות חדשות בנוסף להטבות שמהן הם נהנו במהלך 2016. אחד הנושאים החשובים שעמדו לנגד עינינו הוא דאגה לביטחון הפנסיוני של העובדים ודאגה לשכבות החלשות. ההסכם שחתמנו היום נותן מענה חשוב לנושאים אלה".

לדברי מנכ"ל פרטנר, איציק בנבנישתי, "ההסכם שנחתם היום משלים הסכם קיבוצי ראשון בפרטנר, וכעת פנינו קדימה, ביחד, אל האתגרים שעוד לפנינו. 2017 היא שנה מהותית עבור החברה ואנחנו יוצאים אליה ביחד, מוכנים להסתער".

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, ציין ש-"נקודת הפתיחה של המשא ומתן על הפרק הכלכלי בהסכם הייתה מחויבות משותפת של הצדדים להשלים את מהפכת הזכויות של עובדי פרטנר, כפי שיצאה לדרך בהסכם הראשוני. הסכם זה ממשיך לחזק את עובדי החברה, מתוך תפיסה שהעובדים הם שותפים מלאים להצלחתה של פרטנר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים