המטרה: לעצב את החוויה האנושית של העתיד

הרצון של אמזון להתרחב לתחומים גדולים יותר מקרב אותה לשאר ענקיות ההיי-טק, שמבקשות לפתח טכנולוגיות שהן אולי לא בהכרח מסחריות אבל חשובות להתפתחות הכללית של העולם

הכמות העצומה של החידושים בכנס re:Invent 2016 של AWS, שנערך בלאס וגאס, הייתה כל כך מוחצת, שנדרשו שלוש כתבות לסקור את חלקה. אבל העיקרון מובן: אמזון (Amazon) הגיעה לכנס הזה כשהיא יודעת שהיא חברת ענק, וכשכל 32 אלף המשתתפים יודעים שהיא חברת ענק.

מה שכן, בכל ההכרזות שהיא הראתה, היא הפגינה ניסיון להעמיק בתחומים בהם היא חזקה: בלימוד מכונה, בבינה מלאכותית, בענן ובפיתוח לענן ובניהול ואחסון מידע.

אך דווקא החלקים שהיו יותר מעניינים, היו דווקא הרגעים שבהם אמזון בחרה שלא להתייחס למוצרים שלה פר סה, אלא ניסתה להראות שהם יותר מחברה גדולה שעושה את מה שהיא עושה טוב: זה היה נראה שמדובר בחברה שמנסה להראות את החזון שלה, שמדבר על משהו נרחב יותר מטכנולוגיה.

זה התחיל כבר בערב הראשון של הכנס, באירוע המיוחד עם ג'יימס המילטון, סגן נשיא ומהנדס מיוחד ב-AWS, כשאחרי קצת פחות משעה הזמין לבמה את טום סודרסטרום, בכיר בנאס"א (NASA).

במקום לדבר על פיתוח, לקוחות והענן, או להתייחס למספרים ולנתח שוק, הציג סודרסטרום שאלות הרבה יותר הרות גורל, שלא קשורות בכלל לאמזון: איך אפשר להגן על כדור הארץ, ועל האנשים שמיישבים אותו, מפני אסונות טבע כמו שטפונות ענק? מה אפשר לעשות כנגד הסכנה, שאותה אנחנו רגילים לראות בסרטים הוליוודיים, של אסטרואיד ענק שיפגע בכדור הארץ? והאם יש חיים על מאדים?

ג'יימס המילטון, סגן נשיא ומהנדס מיוחד ב-AWS. צילום: עופר פרוסנר

ג'יימס המילטון, סגן נשיא ומהנדס מיוחד ב-AWS. צילום: עופר פרוסנר

התשובות לשאלות האלה, והדרכים בהם משתמשים בכוח המחשוב כדי לפתור אותן, חשובות הרבה יותר מאשר מוצר זה או אחר. סודרסטרום הסביר במהלך ההרצאה שלו על הדרך שבה משתמשת נאס"א במידע ובאיסוף שלו כדי להתגבר על הבעיות העתידיות האלה, ואף סיפר על ה-DSN, הרשת של החלל העמוק, שתפקידה הוא להעביר מידע בין כלי טיס שנמצאים במערכת השמש ובחלל החיצון.

בנוגע למאדים, הרובר, כלי החלל שמסייר על הכוכב האדום, ניתן לנהיגה באמצעות Alexa, העוזרת האישית של אמזון, שאף יכולה לענות על שאלות רלוונטיות.

לעצב את החוויה האנושית

את ההרצאה שלו סיים המילטון, עם ההתחייבות של אמזון להגיע ל-100% אנרגיה מתחדשת בחברה. נכון להיום, הוא הסביר, החברה עומדת על 40%, שיפור ניכר מאפריל בשנה שעברה, אז הנתון היה 25%. כדי להסביר, מדובר בצריכת האנרגיה של כל החברה בכל העולם – כל פעילות של לקוח בתחום האחסון מצריכה אנרגיה, ובאמזון משתמשים בצורה נרחבת באנרגיה שמקורה ברוח ובשמש.

לסיכום, ניתן להבין שאמזון מבקשת לעסוק בתחומים רבים הקשורים לחוויה האנושית, מה שמקרב אותה לחברות הגדולות במשק, כמו גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook), המבקשות לפתח טכנולוגיות שאולי לא בהכרח מסחריות (למרות שכמובן שניתן למצוא מודל עסקי שיניב הכנסות כמעט לכל טכנולוגיה), אבל כן חשובות להתפתחות הכללית של העולם.

AWS ואמזון, חברת האם שלה, מציגות כל הזמן טכנולוגיות חדשות – רק השבוע ניתן היה לקרוא על חנות מכולת חדשה שבה לא צריכים לעבור בקופה ואפשר פשוט לצאת עם המצרכים. אמזון רוצה להיות חברה שתעצב את החוויה האנושית בעתיד – ואם למישהו עוד היה ספק, אז הכנס האחרון היה חותמת סופית שיהיה מעניין לעקוב אחריה.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים