האם אפל מתכננת את העברת ייצור ה-iPhone לארצות הברית?

דונלד טראמפ הציע שוב ושוב שענקית הטכנולוגיה תעביר את הייצור שלה בחזרה לארצות הברית, ועכשיו, מיד לאחר היבחרו לנשיא, מגיעים דיווחים על כך שייתכן שהחברה תאמץ את המלצותיו

שוב תביעה על התנהלות מונופוליסטית. אפל. צילום: BigStock

אפל (Apple) מבקשת משותפות הייצור שלה לברר אודות העברת ייצור ה-iPhone לארצות הברית – כך על פי העיתון היפני Nikkei.

הדיווח מצטט מקורות עלומים הטוענים כי אפל פנתה לפוקסקון (Foxconn) ופגטורן (Pegatron) – שתי היצרניות האחראיות במידה רבה להרכבת מכשירי הדגל שלה. לפי הדיווחים, פוקסקון ככל הנראה בוחנת את האפשרות, בעוד שפגטרון בחרה לוותר על הרעיון בשל חששות מעלויות גבוהות.

אפל הגישה את הבקשה לחקירת העברת הייצור לשותפותיה כבר ביוני, ולפני הניצחון של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, כך טוען Nikkei. אך למרות זאת כדאי לבחון את הדיווח לאור הערותיו של טראמפ לגבי אפל מוקדם יותר השנה.

"נגרום להם לבנות את המחשבים הארורים שלהם במדינה הזו"

טראמפ הציע לאפל שוב ושוב להעביר את הייצור שלה בחזרה לארצות הברית. ההערות האחרונות ביותר שלו בנושא נעשו בחודש ינואר, בנאום בחירות שנשא באוניברסיטת ליברטי שבווירג'יניה, שבמהלכו אמר: "נגרום לאפל לבנות את המחשבים הארורים שלהם ודברים אחרים במדינה הזו במקום במדינות אחרות".

העברת ייצור ה-iPhone מחו"ל לארצות הברית תהיה ככל הנראה מאמץ יקר למדי. המקורות טוענים שהדבר יקפיץ את עלויות הייצור בכמעט 50%, מאחר שהרוב המכריע של ספקיות החלקים של אפל ממוקמות כיום באסיה.

גם מוטורולה (Motorola) ניסתה להעביר את ייצור הטלפונים החכמים שלה לאמריקה, אך הניסוי הסתיים בשנת 2014 כאשר מוטורולה סגרה את המפעל בשל עלויות גבוהות.

אפל עשתה מספר מאמצים להחזרת ייצור החומרה לאמריקה בעבר – בעיקר עם מחשב ה-Mac Pro שלה בשנת 2013, כאשר הענקית השקיעה למעלה מ-100 מיליון דולר בהתנעת הייצור – אך העברת ייצור מכשירי ה-iPhone אל ארצות הברית תהיה מהלך בקנה מידה שונה לחלוטין ואתגר שאפל תצטרך לבחון היטב את יתרונותיו מול חסרונותיו, לפני שתבחר להתנסות בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים