האם אפל עובדת על המצאה חדשה ודומיננטית לעולם ההיי-טק?

ראיות שונות מעלות ספקולציות שהענקית עובדת על תכונה שתשנה את חוקי המשחק של התעשייה, ממש כפי שעשה ה-iPhone המקורי כשיצא וכבש את העולם בשלהי יוני 2007

מחכים בציפייה. צילום: BigStock

אפל (Apple) לא הצליחה בינתיים לעמוד בהיקף ובקצב הביקוש למכשירי ה-7 iPhone וה-iPhone 7 Plus החדשים יחסית שלה, והדבר מצביע ללא כל ספק על כך שהמכשירים החדשים הם להיט (וגם שמכשירים של חברות אחרות נוטים להתפוצץ – ולכן אולי כדאי ללכת על בטוח).

מכירות ה-iPhone ברבעון ספטמבר היו אפילו גבוהות במעט מהצפי של וול סטריט, למרות שאספקת שני הדגמים החדשים סבלה ממגבלות חמורות. מכירות הדגמים הללו עומדות להתגמד בשנה הבאה כשלשוק יגיע מה שאוהדים רבים של החברה כבר ממתינים לו בקוצר רוח ושעומד להיות שובר קופות מצד הענקית – עיצוב מחדש ל-iPhone שצפוי במכשירי ה-iPhone 8 וה-iPhone 8 Plus שיצאו ב-2017.

המכשירים נשמעים מלהיבים מאוד, אך ראיות חדשות מוכיחות שאפל ממש לא מתכוננת לעצור שם, ושבימים אלו היא נמצאת בעיצומו של פיתוח שמטרתו להביא תכונה חדשה ומרגשת לליין ה-iPhone שלה, כזו שעשויה להיות משנת-משחק דומיננטית מהסוג שהעולם עוד לא ראה מאז שיצא הטלפון החכם הראשון של החברה לפני כעשור.

מה ישתנה ב-iPhone 8?

על פי מספר דיווחים מוקדמים ורציניים, המכשירים החדשים של השנה הבאה עומדים לכלול שיפורים ענקים במספר תחומים מרכזיים.

ראשית, וכפי שכבר צוין, הם יציגו עיצוב חדש ל-iPhone, ראשון מאז שאפל שחררה את ה-6 iPhone שלה לפני כמעט שלוש שנים. מדובר לכאורה בעיצוב רענן וחדש עם חזית זכוכית וגב המחובר באמצעות מתכת בקצוות.

התצוגה, אשר ככל הנראה תתבצע על מסך OLED בפעם הראשונה אי פעם ב-iPhone, תתפוס על פי הדיווחים חלק נכבד יותר משטח הפנים של ה-iPhone, תודות להסרת כפתור הבית מחלקו הקדמי של הטלפון, כשסורק טביעת האצבע של הדור הבא יהיה מוטבע מתחת לתצוגה, ומחוות מגע 3D יחליפו את שאר הפונקציות של כפתור הבית.

המכשירים החדישים הבאים של אפל צפויים לכלול גם שפע של שיפורים אחרים, כגון מצלמות טובות יותר ומעבד A11 Fusion חדש מהיר יותר אפילו משבב ה-A10 Fusion של ה-7 iPhone.

החידושים שפורטו עד כה מלהיבים ללא ספק, אבל אין בהם עדיין הבטחה למכשיר שיטלטל את עולם ההיי-טק ואת מיליארדי משתמשיו ומכוריו. בשביל זה צריך משהו שכמותו טרם הכרנו.

מה עם אורך חיי הסוללה?

כל סקר התוהה אצל משתמשים מה היו רוצים לראות במכשיר הבא שלהם, מראה כי חיי סוללה ארוכים נמצאים בראש סדר העדיפויות של מרבית הצרכנים. אפילו ה-iPhone 7 Plus, אשר נמנה על הטלפונים החכמים הכי הטובים בעולם, נדרש לטעינה לפחות פעם ביום. טלפונים רבים נזקקים אפילו ליותר מטעינה בודדת ביום.

טכנולוגיית הטעינה המהירה ופתרונות אלחוטיים נוכחיים גם הם חביבים למדי, אבל איך יקבל עולם הטכנולוגיה פיתוח שיאפשר שלא לחשוב אפילו על טעינת הנייד שלנו שוב? מוקדם יותר השנה החלו להגיע מספר עדויות ראשוניות שרמזו כי הענקית מקופרטינו עובדת עם חברה בשם Energous בכדי לבנות טעינה אלחוטית חדשנית שתתווסף ל-iPhone בעתיד.

"כשאני מדבר על טעינה אלחוטית לא מדובר על הטכנולוגיה שכבר נמצאת בשוק במספר מכשירי אנדרואיד והתקנים אחרים, אלא על משהו אחר לגמרי", כותב זאק אפשטיין מ-BER ומוסיף, "זו הטכנולוגיה שסיפרתי עליה לפני כמעט שנתיים, כשראיתי אותה לראשונה בתצוגה מקדימה".

טעינה מרחוק ללא התערבות המשתמש

שימוש בטכנולוגיה שפותחה על ידי Energous יאפשר לסמארטפון, או כמעט לכל גאדג'ט אחר, להיטען באופן אלחוטי מהצד השני של החדר. שבב קטן על הלוח הראשי של הטלפון מתחבר באופן אלחוטי לתחנת בסיס, שיכול לטעון סוללה של מכשיר ממרחקים של 4.5 מטרים לערך. במילים אחרות, מיקום אסטרטגי לתחנות הבסיס בבית ובמשרד יכול להבטיח שה-iPhone ייטען באופן קבוע בעת שהוא נמצא בשימוש או בכלל בכיס או בתיק או בכל מקום אחר.

Energous הצהירה שוב ושוב בדיווחי הרווחים שלה כי היא עובדת עם יצרנית טלפונים חכמים מספר אחת (tier 1), וכל הסימנים בעבר הצביעו על כך שמדובר באפל. כעת הודיעה החברה כי גייסה השקעה אסטרטגית של 10 מיליון דולר מ-Dialog Semiconductor, חברה שבונה פתרונות ניהול עוצמתיים בעבור מוצרי אלקטרוניקה.

כפי שצוין על ידי אנליסט הטכנולוגיה ומייסד Disruptive Tech Research, לואי בסנס, הלקוח הבכיר ביותר של Dialog Semiconductor הוא אפל. בתחילת השנה קיבלה Energous גם השקעה מ-Pegatron, שותפה גדולה אחרת של אפל.

סבלנות וזמן יוכיחו אם השמועות הללו יתאמתו ויתגלו כנכונות, אך אין לצפות להתממשות השותפות בפועל כבר ב-iPhone 8. מה שאפשר לנחש לבטח הוא שאם וכאשר תוסיף אפל טעינה אלחוטית למרחקים ארוכים להרכב ה-iPhone שלה, יהווה הדבר את השינוי הגדול ביותר שידעה התעשייה מזה שנים רבות.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתן

    אני עדיין משתמש בגלאקסי S2, פשוט כי הוא עדיין מצויין ועונה על כל הצרכים שלי. לפי הכתבה, כנראה שהגלאקסי S2 הקדים את זמנו ובא מהעתיד, כי אחרת אני לא מבין את ההתלהבות ממסך OLED לאייפון 8, כשאצלי יש Super AMOLED כבר משנת 2011...

  2. מישהו

    "אפל עומדת לשנות את עולם הסמאטפונים" איך? לקחת פיצ'רים שקיימים כבר שנים במכשירי אנדרואיד. פאקינג וואו- גוף זכוכית. מסך OLED?? החדשנות!!! ואוו!!! טעינה אלחוטית?! אני מגמר!

אירועים קרובים