"האינטרנט של הדברים סוחב איתו את בעיות האבטחה של המובייל ומוסיף משלו"

"השילוב של רשתות חברתיות, מובייל, אנלטיקה, ענן ואינטרנט של הדברים מהווה טכנולוגיה משבשת", אמר גדי גילאון, היו"ר והבעלים של מוביסק, במפגש הראשון של AV-Forum

גדי גילאון, ה-CDO וסמנכ"ל הטכנולוגיות של קבוצת לובינסקי, ומבעלי מוביסק. צילום: קובי קנטור ז"ל

"האינטרנט של הדברים סוחב איתו את בעיות האבטחה של המובייל ומוסיף משלו", כך אמר גדי גילאון, היו"ר והבעלים של מוביסק במפגש הראשון של AV-Forum המשותף לאנשים ומחשבים ול-AVmaster שהתארח בקרסטרון בכפר סבא.

לדברי גילאון, השילוב של רשתות חברתיות, מובייל, אנלטיקה, ענן וכיום גם אינטרנט של הדברים – מהווים טכנולוגיה משבשת.

"לכאורה האינטרנט של הדברים הוא התפתחות של מערכות M2M ושל שירותי אירוח – אבל מדובר בעולם חדש. גם המובייל לא דומה למחשב הקלאסי. היום יש לנו בכיס מחשב בעל עוצמה זהה לזה של שרת דואר מלפני חמש שנים."

"בעולם הדיגיטלי חוויית הלקוח היא כערך מוביל", אמר גילאון. "הלקוח הוא המלך והוא מחזיק את העולם הזה וצריך לתת לו שירותים גם ברמת האינטרנט של הדברים, מובייל וענן. יש דרישה להפוך את הכל לפתוח, שקוף ונגיש. הלקוח הוא בעל יכולת בחירה, עם נאמנות קצרת טווח, כאן ועכשיו ותחושת מיצוי מהירה – ראו תופעת הפוקימונים שעלתה ודעכה, כדוגמה".

לא משימת פח

בתחום הענן, אמר גילאון, "כל עוד אנחנו משתמשים במערכות לצרכים פנימיים – אין בעיה. אבל אם הארגון על שלל מערכותיו נמצא במקום כזה, זה יוצר בעיה של שליטה ובקרה, אכיפת מדיניות ארגונית, אבטת המידע, שקיפות".

"כמעט כל הטלפונים מותקפים דרך רשתות WI-FI שכולנו מתפתים להיכנס אליהן בחינם. היום גם כל אחד מביא את המכשיר שלו, ואם בעידן ה-PC היה ברור שהמחשב שייך למקום העבודה, הטלפון נחשב כפרטי. אין אף אחד שמחזיק שני טלפונים. הטלפון הוא רכיב אינטרנט של הדברים מרובה חיישנים".

"התוצאה המבוקשת היא פתרון אחוד – אבטחת מידע ארגונית אחודה, תפיסת מדיניות ויישום, למרות שרק חלק מפעילות האינטרנט של הדברים נעשית במסגרת ה-IT. הדבר מחייב אותנו לשנות תפיסות ארגוניות וטכנולוגיות, יצירת חוויית הלקוח לצד ערך כלכלי לימוד, ובהתנסות במציאות החדשה; מובייל, ענן ואינטרנט של הדברים. פה נכשלים הארגונים. זו לא משימת פח – זו המשימה המרכזית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים